بر اساس گزارش سازمان همکاری و توسعه اقتصادی آسیا:

چین جایگاه آمریکا به عنوان بزرگ ترین مقصد سرمایه‌گذاری جهان را گرفت

رادیو بین المللی چین اعلام کرد: بر اساس گزارش سازمان همکاری و توسعه اقتصادی آسیا چین توانسته است سال آشفته رکود اقتصادی ناشی از بیماری کووید-19 را به شیوه ای موفقیت آمیز پشت سر بگذارد و به مقصد برتر سرمایه گذاری در جهان تبدیل شود.

چین جایگاه آمریکا به عنوان بزرگ ترین مقصد سرمایه‌گذاری جهان را گرفت
کد خبر: 482869
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۵ ۰۸:۴۴:۰۰

اعتمادآنلاین| گزارش ها حاکی است با وجود شیوع کرونا اشتیاق سرمایه گذاران خارجی به بازار چین روندی توقف ناپذیر را در پیش گرفته، به طوری که این کشور جایگاه آمریکا به عنوان بزرگ ترین مقصد سرمایه‌گذاری جهان را در اختیار گرفته است.

به گزارش ایرنا، رادیو بین المللی چین روز چهارشنبه اعلام کرد: بر اساس گزارش سازمان همکاری و توسعه اقتصادی آسیا چین توانسته است سال آشفته رکود اقتصادی ناشی از بیماری کووید-19 را به شیوه ای موفقیت آمیز پشت سر بگذارد و به مقصد برتر سرمایه گذاری در جهان تبدیل شود.

بر اساس اعلام سازمان همکاری و توسعه اقتصادی، سرمایه گذاری مستقیم خارجی جهانی در سال 2020 میلادی در مقایسه با سال 2019 میلادی، افتی 38 درصدی را تجربه کرد و به 846 میلیارد دلار رسید که کمترین میزان از سال 2005 میلادی محسوب می شود. این میزان جریان سرمایه گذاری مستقیم خارجی جهانی صرفا یک درصد از کل تولید ناخالص داخلی در دنیا را نشان می دهد که کمترین میزان از سال 1999 میلادی به حساب می آید.

جذابیت چین به عنوان کانون جذب سرمایه گذاری های خارجی به سال 2021 میلادی نیز کشیده شده است آن هم در شرایطی که اقتصاد این کشور به عملکرد مثبت خود در سه ماهه اول سال جاری میلادی ادامه داد؛ در این بین، شرکت های خارجی انتظار آینده ای امیدوار کننده در چین را دارند.

بررسی اخیر انجام شده توسط وزارت بازرگانی چین نشان می دهد که 96.4 درصد از شرکت های تاسیس شده با کمک بودجه خارجی در چین نسبت به چشم انداز تجاری خود در این کشور خوش بین هستند. این رقم که بدنبال بررسی بیش از 3 هزار و 200 شرکت تاسیس شده با بودجه خارجی در چین حاصل شده است، ‌نشان دهنده یک افزایش 2.1 درصدی در میزان خوش بینی این شرکت ها نسبت به محیط تجاری موجود در چین در مقایسه با آغاز سال جاری میلادی است.

داده های وزارت بازرگانی چین نشان می دهد که سرمایه گذاری مستقیم خارجی در سرزمین اصلی چین در سه ماهه اول سال جاری میلادی (2021) با رشدی 39.9 درصدی در مقایسه با سال گذشته همراه بوده و ارزش استفاده واقعی این کشور از سرمایه گذاری مستقیم خارجی در این بازه زمانی، به رقمی معادل 302.47 میلیارد یوان (حدود 46.74 میلیارد دلار) رسیده است.

چین با نگاهی رو به جلو تمام تلاش خود را به کار گرفته است تا از طریق گسترش دسترسی های بازاری و بهبود فضای کسب و کار، سرمایه گذاران خارجی بیشتری را به سمت بازار عظیم داخلی خود بکشاند که از جمله اقدامات چین می توان به تقویت حمایت از سرمایه گذاری خارجی، تسریع در روند اجرای پروژه های چشمگیر با کمک بودجه خارجی و سیستم مدیریت فهرست منفی اشاره کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها