امیرابراهیم رسولی، عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب:

نباید دچار آسیب یا توهم «از قبل پیروز بودن» شویم/ در ائتلاف نیروهای انقلاب این توهم وجود ندارد

یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: ما نباید دچار این آسیب یا توهم «از قبل پیروز بودن»، شویم. نباید توهم «ما پیروزیم» در جریان نیروهای انقلاب به باور تبدیل شود. البته تشکیل جبهه‌های مختلف خوب است به شرطی که منجر به همگرایی شود اما اگر باعث شکل گرفتن «توهم پیروزی» شود، این احتمال وجود دارد که ما در این آسیب گیر کنیم.

نباید دچار آسیب یا توهم «از قبل پیروز بودن» شویم/ در ائتلاف نیروهای انقلاب این توهم وجود ندارد
کد خبر: 482883
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۵ ۰۹:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌‌ امیرابراهیم رسولی، عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب، در تشریح آخرین فعالیت‌های این شورا، گفت: شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اکنون چند سالی است که فعال است و جلسات هفتگی شورا بعد از انتخابات تقریباً به صورت دائم برقرار بود و اکنون هم این جلسات به صورت منظم برگزار می‌شود. واقعیت این است که شورا اکنون حداقل در سه سطح کار در حال انجام است؛ هم سطح ریاست جمهوری، هم شورای شهر و هم انتخابات میاندوره‌ای که مخصوصا در تهران بعد از تعطیلات فعال بود تا بتواند یک گزینه مناسبی را جایگزین مرحوم خانم رهبر کند. در هر سه سطح مراحلی از کار طی شده و مراحلی هم باقی است، به عبارتی در نیمه راه هستیم.

به گزارش ایلنا، وی ادامه داد: ما اکنون در حال بررسی دقیق گزینه‌های مختلف هستیم، اما تفاوتی که با بعضی دوستان دیگر داریم این است که در رسیدن به گزینه‌ها و اعلام اسم فرد عجله نکردیم و نمی‌کنیم. اینکه خیلی زود بگوییم ما به یک اسمی رسیده‌ایم اینطور نیست؛ ما فرصت داریم، این فرصت به ما اجازه می‌دهد که مراحلی را طی کنیم و بعد به یک گزینه برسیم و آن را اعلام کنیم.

این فعال سیاسی اصولگرا در پاسخ به سوالی پیرامون شکل‌گیری جبهه‌های مختلف در این جریان با توجه به احساس پیروزی قطعی در انتخابات، اظهار داشت: این یک نکته درست و البته بسیار مهم است، ما نباید دچار این آسیب یا توهم «از قبل پیروز بودن»، شویم. نباید توهم «ما پیروزیم» در جریان نیروهای انقلاب به باور تبدیل شود. البته تشکیل جبهه‌های مختلف خوب است به شرطی که منجر به همگرایی شود اما اگر باعث شکل گرفتن «توهم پیروزی» شود، این احتمال وجود دارد که ما در این آسیب گیر کنیم.

وی افزود: این آسیب برای هیچ جریان سیاسی مطلوب نیست. هر کسی که دچار آسیب توهم پیروزی شود یک خطر بزرگ است و من فکر می‌کنم حداقل در ائتلاف نیروهای انقلاب این توهم وجود ندارد.

سخنگوی شورای ائتلاف در رابطه با مباحث مطرح شده پیرامون اختلاف میان مهدی چمران و پرویز سروری دو عضو تاثیرگذار این شورا بر بروی سرلیستی انتخابات شورای شهر، ابراز داشت: واقعیت این است که این فضای مجازی است که امروز در حقیقت وقت مردم را پر کرده با همین «می‌گویندها»، آنچه که من می‌بینم جز دوستی و برادری بین این دو بزرگوار نیست و آن‌ها حداقل یک روز در میان در جلسات مختلفی باهم هستند، هیچ شبهه و اشکالی در این زمینه وجود ندارد. اصلا سرلیست می‌تواند دو نفر باشند، چه کسی گفته است که سرلیست یک نفر است. این مساله در ادوار دیگر هم سابقه داشته است و اتفاق عجیبی نیست، ضمن اینکه اصلا مساله برای شورای ائتلاف سرلیستی نیست.

وی ادامه داد: مساله برای ما این است که ما لیستی را ببندیم که اولا تخصص در آن پررنگ باشد و دیگر آن که شائبه فساد در آن نباشد و پاکدستی آن برای مردم پررنگ جلوه کند و مردم احساس کنند که با آمدن این شورای شهر با دیگر شاهد وقفه و اختلال در خدمات شهرداری نخواهیم بود. بنابراین در لیست شورای شهر فارغ از همه نظراتی که وجود دارد، بحث کارآمدی و تخصص و مساله پاکدستی مورد توجه شورای ائتلاف است و در این مسیر حرکت می کنیم و اختلاف نظری در سرلیستی در شورای ائتلاف به هیچ عنوان وجود ندارد.

رسولی در پاسخ به سوالی پیرامون نحوه عملکرد سازوکار شورای ائتلاف و فرآیند انتخابات لیست انتخاباتی این شورا در شورای شهر، گفت: ببینید سازوکار ما در کشور برای دخیل کردن رای مردم چگونه است؟ یک جاهایی مستقیم رای می‌‌دهند و یک مواری هم غیرمستقیم. مثلا نماینده مجلس را انتخاب می‌کنند و نماینده قانونگذاری می‌کند به نمایندگی از ملت، اما مردم خودشان مستقیم قانونگذاری نمی‌کنند.

وی ادامه داد: شورای ائتلاف هم یک طراحی دارد، اولا یک شورایی وجود دارد که در این شورا افراد مختلف حضور دارند. شما در این شورا نماینده تشکل های دانشجویی را دارید مثلا بسیج دانشجویی، جنبش عدالتخواه، جامعه اسلامی دانشجویان؛ فردی که منتسب به جریان دانشجویی باشد در شورا نشسته و فردی است که در آن مجموعه سابقه فعالیت و از فضای آن مجموعه هم شناخت دارد. این‌ها شاید نماینده رسمی نباشند اما تلاش کردیم سلایق مختلف در شورای ائتلاف جمع شوند، همچنین اصناف و احزاب هم حضور دارند.

عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب افزود: در این مرحله سازوکاری که برای لیست شورای شهر در شورای ائتلاف، فعالیت می‌کند اینگونه است که در ابتدا افرادی که عضو شورای ائتلاف هستند و در انتخابات شورای شهر هم کاندیدا شده‌اند و بعد از اضافه شدن 10 نفر به جمع باقی‌مانده «شورای انتخاب» تشکیل می‌شود. سوال می‌شود این ده نفر چطور انتخاب می شوند؟ مسیر انتخاب این است که ما یک سامانه ایجاد کردیم و بیش از 50 هزار نفر در آن ثبت‌نام کردند. سپس در شورای ائتلاف یک لیست از افراد فعال در حوزه های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، فکری، صنعتی و ... تهیه کرده و در اختیار مجمع عمومی قرار می دهیم، اعضای مجمع به این افراد رای می‌دهند و از میان آن‌ها این 10 انتخاب می‌شوند که در میان آن‌ها از روحانیون سرشناس تا فعالین حوزه‌های مختلف حضور دارند.

وی در پایان بیان داشت: این 10 نفر به آن مجموعه شورای ائتلاف منهای کاندیداهای عضو اضافه می‌شوند و با تشکیل شورای انتخاب، لیست شورای شهر را تعیین خواهند کرد. لیست هم از میان افرادی رزومه دادند و بررسی شدند انتخاب خواهند شد. تمام تلاش ما بر این است که به یک لیستی برسیم که بتوانیم سلایق مختلف را براساس کارآمدی، پاکدستی و تخصص در کنار هم جمع کنیم و این ویژگی‌ها در آن نمایان و ملموس باشد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها