کد خبر: 482887
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۵ ۰۹:۰۳:۰۰
| |

رایزنی‌های سیاسی مصر و ترکیه برای عادی‌سازی روابط دوجانبه

وزارت خارجه مصر با صدور بیانیه ای از رایزنی های سیاسی میان قاهره و آنکارا برای عادی سازی روابط دو کشور خبر داد.

رایزنی‌های سیاسی مصر و ترکیه برای عادی‌سازی روابط دوجانبه
کد خبر: 482887
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۵ ۰۹:۰۳:۰۰

اعتمادآنلاین| وزارت خارجه مصر با صدور بیانیه ای اعلام کرد که رایزنی های سیاسی میان مقامات قاهره و آنکارا به منظور عادی سازی روابط دوجانبه، امروز آغاز می شود.


به گزارش مهر به نقل از الیوم السابع، وزارت خارجه مصر با صدور بیانیه ای از رایزنی های سیاسی میان قاهره و آنکارا برای عادی سازی روابط دو کشور خبر داد.

بر اساس این گزارش، وزارت خارجه مصر در بیانیه مذکور اعلام کرد که رایزنی‌های سیاسی این کشور با مقامات ترکیه برای عادی‌سازی روابط در دو سطحِ مناسبات دوجانبه و منطقه‌ای انجام می‌گیرد.

این وزارتخانه عنوان کرد که رایزنی های سیاسی میان قاهره و آنکارا طی امروز و فردا در پایتخت مصر انجام می شود. در جریان این رایزنی ها در خصوص گام های ضروری برای عادی سازی روابط دو طرف گفتگو خواهد شد.

این درحالی است که پیشتر خبرگزاری آناتولی ترکیه از سفر یک هیأت ترکیه به قاهره برای دیدار با مقامات مصری، طی امروز چهارشنبه خبر داده بود.

پیش از این، سامح شکری، وزیر خارجه مصر گفته بود: ما آماده گفتگو با آنکارا هستیم. ما تلاش می‌کنیم روابطمان با ترکیه که به نفع هر دو کشور است، برقرار شود. این مقام مصری تأکید کرد: روابط ما باید بر اساس قوانین بین المللی برقرار شود.

گفتنی است، پس از روی کار آمدن عبدالفتاح السیسی به عنوان رئیس جمهور مصر، روابط میان آنکارا و قاهره تیره و تار شد.

مقامات ترکیه ای از آن زمان، دولت السیسی را یک دولت کودتاچی و غیرقانونی توصیف کردند و هیچگاه حاضر نشدند آن را به رسمیت بشناسند. با این حال، به نظر می رسد که در حال حاضر آنکارا در قبال دولت مصر تغییر موضع داده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها