حسین راغفر، استاد اقتصاد دانشگاه الزهر گفت:

برزخی بودن اقتصاد در سال‌های انتخابات

حسین راغفر، استاد اقتصاد دانشگاه الزهرا با اشاره به اینکه بازار بورس آیینه‌ای از وضعیت تولید کشور است، گفت: قطعا خوب و بد بازار بورس در گرو تولید کشور است بطوریکه اگر تولید از وضعیت مناسبی برخوردار نباشد بازار سرمایه هم نمی‌تواند شرایط و روزهای خوبی را سپری کند.

برزخی بودن اقتصاد در سال‌های انتخابات
کد خبر: 482897
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۵ ۰۹:۱۱:۴۲

اعتمادآنلاین| حسین راغفر با اشاره به اینکه قطعا افزایش ارزش سهم‌های بازار سرمایه در روزهای گذشته کاذب و به صورت حباب بود افزود: متاسفانه در حال حاضر حباب ها در حال تخلیه شدن است.

برزخی بودن اقتصاد در سال های انتخابات

به گزارش ایلنا، وی با اشاره به اینکه در سال‌هایی که قرار است انتخابات ریاست جمهوری برگزار شود وضعیت اقتصاد در برزخ فرو می‌رود ادامه داد: اگرچه در سال‌های انتخابات ریاست جمهوری دولت‌ها انتقال بیابند بنابراین این مهم سبب می‌شود تا بسیاری از فعالیت‌ها با رکود مواجه شود.

این اقتصاددان با بیان اینکه فعالان اقتصادی در سال های انتخابات همواره چشم به راه تاثیرات انتخابات بر وضع اقتصاد و تولید هستند ادامه داد: این اتفاق همیشه در سال‌های آخر دولت‌ها رخ می‌دهد این در حالیست که ابهامات بخش اقتصادی در سال جاری در ایام پیش رو انتخابات زیاد است.

استاد اقتصاد دانشگاه الزهرا با بیان اینکه در سال جاری کشور با مسائل متعدد دیگری مانند رکود، تورم، تحریم‌ها و .... مواجه شده است که باعث شده در شرایط نامناسبی به سر ببریم بیان کرد: تا زمانی که تصویر مشخصی از دولت آینده وجود نداشته باشد نمی توان خیلی امیدوار به بهود شرایط بود.

دولت آینده هم نمی تواند معجزه کند

راغفر با اشاره به اینکه قطعا دولت آینده نمی‌تواند در تمام بخش‌ها معجزه کند افزود: بی‌شک دولت آینده با محدودیت‌های متعددی و جدی روبرو خواهد شد این در حالیست که شکل دولت آینده می‌تواند به خوبی مشخص کند که اقتدار لازم را برای خروج از بحران‌های کنونی را دارد یا خیر.

وی با بیان اینکه مردم در بازار بورس هم بی تقصیر نیستند گفت: در روزهایی که مردم در حال سرمایه گذاری در بورس بودند بسیاری از افراد بارها هشدار دادند که این اتفاق در آینده نمی‌تواند خیلی مفید و موثر باشد.

راغفر ادامه داد: افرادی که در حال حاضر از بازار سرمایه بسیار ناراضی‌اند جزو افرادی هستند که در فرآیند بازار سرمایه متضرر شدند.

استاد اقتصاد دانشگاه الزهرا با اشاره به اینکه بعضی از افراد منابع بسیار بزرگی را وارد نام بورس کردند که متاسفانه در حال حاضر در این بازی نتوانستند پیروز شوند افزود: در حال حاضر در روزهای بد بازار سرمایه به سر می‌بریم که با این وضع به نظر می‌رسد بازار سهام بتواند دچار تغییرات مثبتی شود.

هیچ فردی و نهادی بازدارنده فعالیت های انتخاباتی رئیس مجلس نیست

استاد اقتصاد دانشگاه الزهرا(س) با اشاره به اینکه رئیس مجلس به دلیل اینکه داوطلب انتخابات ریاست جمهوری است جهت رسیدن به کرسی ریاست جمهوری تلاش می کند تا از تمام فرصت ها استفاده کند افزود: در شرایط فعلی آقای قالیباف در تلاش است تا از تمام فرصت ها برای انتخابات استفاده کند که متاسفانه هیچ فردی بازدارنده فعالیت‌های قالیباف نیست.

راغفر با اشاره به اینکه بعضی از افراد همواره رئیس مجلس را برای رسیدن به کرسی ریاست جمهوری تشویق می کنند افزود: شفاف نبودن فرآیندها و حاکم نبودن قانون باعث شده تا شاهد چنین اتفاقاتی در کشور باشیم.

وی با اشاره به اینکه شفاف نشدن موضوعات زیادی مانند اعتراض به عملکرد شهردار سابق و رئیس مجلس امروز و عدم پاسخ نهادهای قضائی به این موضوع باعث شدت تا ابهامات زیادی در جامعه ایجاد شود گفت: قطعا تا فرآیندهای قانونی در کشور حاکم و شفاف نشود شاهد موارد و رفتارهای مشابه هستیم.

بسیاری از افراد تمایلی به برگزاری انتخابات پر شور ندارند

استاد اقتصاد دانشگاه الزهرا(س) با بیان اینکه شرکت مردم در انتخابات باعث می‌شود خیلی از معادلات و مسائل تغییر کند افزود: پیروز قطعی بودن یک جناح در انتخابات ریاست جمهوری واقعیت ندارد و این در حالیست که بسیاری از افراد مایل نیستند تا انتخابات پر شور در کشور برگزار شود.

راغفر با اشاره به اینکه بعضی از افراد بر این باورند که می‌توانند از میان رای عده و اقلیت ثابت می‌توانند پیروز انتخابات شوند ادامه داد: قطعا هنوز موضوعی در انتخابات مشخص نیست.

برگزاری انتخابات با اقلیتی ثابت مشروعیت رئیس جمهور را زیر سوال می‌برد

وی تصریح کرد: برگزاری انتخابات با اقلیت ثابت باعث می‌شود تا مشروعیت رئیس جمهور زیر سوال رود چرا که رئیس جمهور برگزیده شده متعلق به گروه خاص است نه تمام مردم که این مهم نارضایتی‌های جامعه را افزایش می دهد.

این اقتصاد دان با اشاره به اینکه قطعا کمیاب شدن کالاها در بازار بیانگر سو مدیریت در کشور است گفت: متاسفانه کمبود کالا در کشور یکی از پیامدهای سو مدیریت در کشور است بطوریکه با روش مدیریت فعلی نمی‌توان چیزی جز این اتفاقات در کشور انتظار داشته باشیم.

راغفر با اشاره به اینکه طبق بررسی‌ها متاسفانه مردم اقبال بسیار کمی به انتخابات ریاست جمهوری دارند گفت: امید داریم که گشایشی در جامعه فراهم شود که در صورت رخ ندادن این اتفاق وضعیت جامعه روز به روز شکننده‌تر خواهد شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها