احمد علیرضابیگی، عضو شورای مرکزی فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس:

مذاکرات وین با نگرشی انتخاباتی در جریان است / برجام جاده صاف‌کن تحریم است

عضو شورای مرکزی فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس گفت: رئیس جمهور معتقد است در زمان باقی مانده از عمر دولت یازدهم این مذاکرات می‌تواند منجر به لغو تحریم‌های آمریکایی شود. وزیر امور خارجه نیز امیدوار به بازگشت آمریکا به مذاکرات است.

مذاکرات وین با نگرشی انتخاباتی در جریان است / برجام جاده صاف‌کن تحریم است
کد خبر: 482925
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۵ ۰۹:۰۱:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ احمد علیرضابیگی، عضو شورای مرکزی فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس، اظهار کرد: موضع جمهوری اسلامی ایران در مورد تحریم‌ها از سوی رهبری ابلاغ شده است که موضعی دقیق و قطعی ایران در مذاکرات است.

به گزارش مهر، نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مذاکرات وین و عملکرد تیم مذاکره کننده، راهبرد «حرف قطعی» مبنی بر لغو همه تحریم‌ها و راستی آزمایی را مخدوش کرد.

وی ادامه داد: رئیس جمهور معتقد است در زمان باقی مانده از عمر دولت یازدهم این مذاکرات می‌تواند منجر به لغو تحریم‌های آمریکایی شود. وزیر امور خارجه نیز امیدوار به بازگشت آمریکا به مذاکرات است.

علیرضابیگی تصریح کرد: آمریکا، برجام که یک معاهده بین‌المللی بود را ترک کرد و باید خسارت این اقدام خود را پرداخت کند.

وی اظهار داشت: متاسفانه امروز اظهارات مقامات مذاکره کننده ایران و آمریکا متضاد است. مذاکرات با نگرش سیاسی و انتخاباتی در جریان است چون تمام دستاورد هشت ساله روحانی برجام بوده که فرجامی نداشته است لذا دولت روحانی در مذاکرات به حداقل‌ها راضی می‌شود. اقتصاد کشور به واسطه تنزل مواضع ایران در برجام به یک اقتصاد شرطی تبدیل خواهد شد و نابود می‌شود.

تحریم‌های تعلیقی، ایران را مجبور به تبعیت کامل از غرب می‌کند

عضو شورای مرکزی فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس بیان کرد: در صورت تعلیق تحریم‌ها ایران مجبور است همواره رفتارهای خود را مطابق با میل و درخواست آمریکا و اروپا تنظیم کند تا رضایت طرف غربی را به دست آورد تا تعلیق تحریم‌ها ادامه پیدا کند.

علیرضابیگی گفت: آمریکا بعد از خروج غیرقانونی از برجام و تحمیل تحریم‌های سخت به ایران، برای بازگشت به این پیمان هزینه‌ای پرداخت نکرده، بلکه خود را با قلدری به ایران تحمیل کرده است لذا باید منتظر باشیم که آمریکا تلاش کند تا از مکانیزم ماشه علیه ایران استفاده کند.

وی تاکید کرد: محتمل‌ترین دستاورد مذاکرات وین برای آمریکاست که بدون شرط و هیچ مقدمه‌ای با استقبال اروپا و ایران به برجام بازگشته است و جمهوری اسلامی نیز متعهد شده است برجام نیمه جان را بپذیرد.

عضو کمیسیون شوراها و سیاست داخلی تاکید کرد: هیچ تضمینی وجود ندارد که آمریکا چنین بازی را مجدد شروع نکند و اقدام به ترک برجام نکند. احیای برجام در چنین مسیری راه را برای آمریکا هموار می‌کند تا با دست باز تحریم‌ها را علیه ایران اعمال کند. برجام جاده صاف کن تحریم است. تخلف از برجام از سوی ایران نیز با مکانیزم ماشه روبرو خواهد شد که موجب می‌شود دیگر ابتکار عمل در دست ایران نباشد.

وی تصریح کرد: تنها دستاورد احیای برجام برای دولت روحانی است که در انتخابات خواهد گفت تحریم‌ها را به مدت 120 روز تعلیق کردم. دولت روحانی هیچ سرمایه‌ای ندارد که بر سر آن مذاکره کند زیرا همه سرمایه‌ها را باخته است، سیاست آمریکا در قبال ایران با تغییر افراد تغییری نمی‌کند، آقای روحانی دولت آینده را دچار مشکلات جدی خواهد کرد.

عضو شورای مرکزی فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس در خصوص تلاش دولت برای تعویق زمان برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: جمهوری اسلامی در بحرانی‌ترین و سخت‌ترین شرایط یک روز در برگزاری انتخابات تاخیر نداشته است.

علیرضابیگی ادامه داد: روحانی در ادامه وادادگی خود در برابر غرب تلاش دارد نشان دهد برجام ماشین خوبی بوده اما راننده‌اش نااهل بوده و الان آقای بایدن راننده خوبی است و می‌توانیم به سمت سازش با غرب پیش برویم.

وی گفت: از این طریق روحانی به دنبال تامین هدف آمریکا برای تاثیرگذاری در انتخابات ایران است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها