لوکاشنکو دهها نظامی بلاروس را خلع درجه کرد

الکساندر لوکاشنکو طی فرمانی، بیش از 80 نفر از پرسنل نظامی و امنیتی بلاروس را بخاطر اقدامات مغایر با شئون و موقعیت نظامی در جریان اعتراضات این کشور خلع درجه کرد. 

لوکاشنکو دهها نظامی بلاروس را خلع درجه کرد
کد خبر: 482943
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۵ ۱۰:۰۸:۰۰

اعتمادآنلاین| الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهوری بلاروس، بیش از 80 نظامی و پرسنل سازمان های امنیتی را در رابطه با اعتراضات عمومی در این کشور خلع درجه کرد.

به گزارش ایرنا، لوکاشنکو طی فرمانی، بیش از 80 نفر از پرسنل نظامی و امنیتی بلاروس را بخاطر اقدامات مغایر با شئون و موقعیت نظامی در جریان اعتراضات این کشور خلع درجه کرد.

دفتر مطبوعاتی رئیس جمهوری بلاروس اعلام کرد که افراد خلع درجه شده ازجمله شعارهایی در تشویق اقدامات خلاف قانون در شبکه اینترنتی منتشر کرده بودند.

برخی از این افراد همچنین اجتماعات غیرقانونی برپا و سازماندهی کرده و خود در آن شرکت و مقامهای دولتی را تهدید کردند.

تعدادی از افرادی که توسط رئیس جمهوری بلاروس خلع درجه شدند، اطلاعات مربوط به اتباع بلاروسی را در فضای مجازی یا در بین مردم منتشر کرده بودند.

انتخابات ریاست جمهوری بلاروس روز 19 مرداد ماه سال 1399 برگزار شد و الکساندر لوکاشنکو با کسب بیش از 80 درصد آرا به پیروزی رسید و تیخانوفسکایا نامزد مخالفان تنها 10 درصد آرا را بدست آورد.

مخالفان دولت بلاروس بلافاصله اعلام کردند که در انتخابات تقلب صورت گرفته و طرفداران خود را به خیابان‌ها کشاندند.

آمریکا و اتحادیه اروپا نتیجه انتخابات بلاروس را به رسمیت نشناخته و از دولت این کشور خواستار برگزاری انتخابات جدید شده و تحریم هایی علیه این کشور وضع کردند.

لوکاشنکو که 26 سال است بر مسند ریاست جمهوری بلاروس تکیه زده، تظاهرات داخلی را توطئه غرب خوانده است و شماری از مخالفان دولت که به برپایی تظاهرات ضددولتی پرداخته بودند را دستگیر و زندانی کرده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها