سیدمحمود میرلوحی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب:

راه عبور از محدودیت‌ها به نتیجه رسیدن برجام است/ چاره‌ای جز شرکت کردن در انتخابات نداریم / تک‌صدایی امروز دیگر پاسخگو نیست

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: راه دیگر که بتوان به راحتی از این باتلاق‌ها و محدودیت‌ها عبور کرد این است که مذاکرات برجام به نتیجه برسد و با دنیا تنش‌زدایی کنیم. در داخل انتخابات آزاد و رقابتی را حمایت و مشارکت مردم را به راه‌حل تبدیل کنیم.

راه عبور از محدودیت‌ها به نتیجه رسیدن برجام است/ چاره‌ای جز شرکت کردن در انتخابات نداریم / تک‌صدایی امروز دیگر پاسخگو نیست
کد خبر: 483038
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۵ ۱۲:۵۱:۲۹

اعتمادآنلاین| «سید محمود میرلوحی»، فعال سیاسی اصلاح طلب، در خصوص شرایط پیش روی اصلاح‌طلبان با اشاره به ردصلاحیت کاندیداهای شورای شهر گفت: انتخابات ریاست جمهوری فراگیر، جامع و سراسری بوده و حوزه انتخابیه آن در پهنه جهانی است و مانند انتخابات مجلس و شوراها نیست.

به گزارش برنا، او افزود: انتخابات ریاست جمهوری، علاوه بر ایران ایرانیان خارج از کشور را هم در برمی گیرد. اگر شور، حضور و مشارکت حداکثری رخ بدهد روی شوراها هم اثر خواهد گذاشت. هنوز یخ انتخابات ذوب نشده گرچه به صورت ملایم در حال گرم شدن است اما هنوز به مرحله ای که در دوره های قبل بود نرسیده و دلیل این است که هنوز کاندیداها تعیین نشده اند.

میرلوحی اظهار کرد: به دلیل برخی شرایط و پیش آمدن کرونا در شکل گیری نهاد اجماع‌ساز تاخیر پیش آمد اما به تازگی شرایطی فراهم شد که اولین پیشنهادات به دست نهاد رسیده که نهاد برنامه و انگیزه های حضور این افراد را اعلام می کند. برخی از افراد مطرح شده هنوز اعلام کاندیداتوری نکرده اند.

او ادامه داد: بعد از اعلام کاندیدا به نقطه نفس گیر نظارت استصوابی و صلاحیت ها می‌رسیم اینکه کدام یک از افراد از فیلتر شورای نگهبان عبور خواهند کرد و می توانند در صحنه حضور داشته باشند. به نظر می آید شرایط پر چالشی خواهیم داشت. از یک طرف جریان اصلاحات باید شخصیت های مورد نظر را تشویق به حضور کند و تمایل انگیزه آنها را به حد ضرورت برساند از طرف دیگر تقریبا در ابزار نظارت استصوابی سعی بر این است که صحنه انتخابات را تک ساحتی و فضا را برای رقبا محدود کند که مهمترین رقیب اصلاحات است.

میرلوحی متذکر شد: در حال حاضر جریان اصلاحات بیش از همه با چالش تحریم روبرو است. تحریمی ها قبلا براندازها بودند و به راحتی می شد با آنها گفتگو کرد اما الان بخش قابل توجهی از خاکستری ها هستند که معتقدند از انتخابات گذشته نتیجه نگرفتند و الان وقتی جریان اصلاحات آنها را دعوت می کند از موضع حسابرسی و حساب کشی از عملکرد و کارکرد صحبت می کنند.

این سیاستمدار اصلاح‌طلب خاطرنشان کرد: بعد از انتخابات 96 تاکنون جریان اصلاحات عملا به عنوان دعوت کننده و پشتیبان، سرمایه اجتماعی خود را پشت دولت آورد و این یک چالشی است که اصلاح طلبان با آن روبرو هستند. بخشی از جامعه در این قضیه هم اصولگرایان و هم پایداری ها در جریان رقیب در داخل و هم حاشیه نشین ها و بخش اقتصادی و کسانی که در این فضا آسیب دیدند و به آنها فشار آمد، نقدی دارند و چالش های پیش روی اصلاحات گسترده است و باید به همه این مشکلات فائق بیاید و بتواند جامعه و مردم را همچنان دعوت کند.

او تصریح کرد: راه دیگر که بتوان به راحتی از این باتلاق ها و محدودیت ها عبور کرد این است که مذاکرات برجام به نتیجه برسد و با دنیا تنش زدایی کنیم. در داخل انتخابات آزاد و رقابتی را حمایت و مشارکت مردم را به راه حل تبدیل کنیم. یک دستی و تک صدایی در کشور را به عنوان یک چالش که در معرض هست برداریم زیرا به 84 و 88 می‌رسیم. تک صدایی یک بار جامعه را به آن روز انداخت و امروز هم پاسخگو نیست.

میرلوحی خاطرنشان کرد: صدا و سیما، قوه قضائیه، شورای نگهبان و دولت را می‌خواهند یک صدا و در مقابل نهادهای مشارکتی و انتخاباتی را یکدست کنند که قبلا هم تجربه شده است. ممکن است به ظاهر امروز بگویند جوانان ولی همان کهن سال هایی هستند که در گذشته آن مسیر و سرنوشت را برای کشور ایجاد کردند و منابع کشور را تلف کردند و زمان از دست رفت. همچنین ما را با دنیا درگیر کردند، قطعنامه های متعدد را به ما تحمیل کردند و حالا هم همچنان طلبکار و صدایشان از همه بلندتر است. چاره ای جز شرکت کردن در انتخابات نداریم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها