سفر نخست وزیر دولت مستعفی یمن به مأرب

معین عبدالملک، نخست وزیر دولت مستعفی یمن در مأرب ریاست نشستی با مقامات محلی را برعهده داشت که در آن نشست تحولات اوضاع نظامی، امنیتی، انسانی و خدمات‌رسانی و همچنین تحولات در جبهه‌های جنگی در استان مأرب و تلاش‌ها برای امدادرسانی به آوارگان مورد بررسی قرار گرفت.

سفر نخست وزیر دولت مستعفی یمن به مأرب
کد خبر: 483087
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۵ ۱۳:۵۰:۰۰

اعتمادآنلاین| نخست وزیر دولت مستعفی یمن به منظور برگزاری نشستی با مقامات محلی برای بررسی تحولات نظامی و امنیتی، وارد استان مأرب شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه خبری روسیا الیوم، معین عبدالملک، نخست وزیر دولت مستعفی یمن در مأرب ریاست نشستی با مقامات محلی را برعهده داشت که در آن نشست تحولات اوضاع نظامی، امنیتی، انسانی و خدمات‌رسانی و همچنین تحولات در جبهه‌های جنگی در استان مأرب و تلاش‌ها برای امدادرسانی به آوارگان مورد بررسی قرار گرفت.

معین عبدالملک تلاش‌ها و اقدامات رهبران و مقامات محلی در سایه این شرایط استثنایی و مهم برای خدمت به شهروندان را ستود.

وی تاکید کرد: سفر به مأرب با هدف ایستادگی در کنار مقامات محلی، حمایت از تلاش‌های آنها و مطلع شدن از وضعیت عمومی و نیازها انجام شد.

استان مأرب، بیشتر از سه ماه است که شاهد درگیری بین نیروهای انصار الله و ارتش دولت مستعفی یمن است.

از سوی دیگر، عیدروس الزبیدی، رئیس شورای انتقالی از دولت مستعفی یمن خواست هرچه سریعتر به عدن بازگردد و به اجرای تمامی وعده‌های خود پایبند باشد.

الزبیدی همچنین خواستار نظارت بر توافق ریاض از سوی ائتلاف متجاوز عربی تحت امر عربستان و پایبندی به رایزنی‌های صورت گرفته در گذشته بر اساس بندهای این توافق شد.

وی ادامه داد: از دولت می‌خواهیم به عدن بازگردد و به وعده‌های خود وفا و به وظایف خود جهت بهبود خدمات، پرداخت حقوق، حل و فصل اختلالات و مشکلات، مبارزه با فساد، کاهش فشار روند فروپاشی اقتصادی و معیشتی بر ملت ما در جنوب عمل کند.

الزبیدی گفت: شورای انتقالی جنوب قادر به اداره جنوب و حفاظت از منافع آن است و صبر شورای انتقالی طولانی نخواهد بود و گزینه‌ها روی میز باز است.

وی ضمن اشاره به توافق ریاض و دلایل توقف اجرای آن، این توافق را «فرصتی واقعی برای برقراری صلح» دانست.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها