به منظور تامین امنیت خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان:

دو بمب افکن B-52 آمریکا وارد قطر شد

ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا در بیانیه‌ای از ورود دو فروند بمب افکن B-52 به پایگاه العدید در کشور قطر به منظور تامین امنیت خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان خبر داد.

دو بمب افکن B-52 آمریکا وارد قطر شد
کد خبر: 483095
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۵ ۱۳:۵۸:۰۰

اعتمادآنلاین| ارتش ایالات متحده آمریکا اعلام کرد که دو فروند بمب افکن «B-52» را وارد پایگاه نظامی «العدید» در قطر کرده است.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری «الخلیج آنلاین»، ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا در بیانیه‌ای از ورود دو فروند بمب افکن B-52 به پایگاه العدید در کشور قطر خبر داد.


بر اساس این بیانیه، این بمب افکن‌ها به منظور تامین امنیت خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان به منطقه اعزام شده‌اند.


ارتش آمریکا اعلام کرد که با اعزام این دو هواپیما، شمار بمب افکن‌های B-52 مستقر در پایگاههای این کشور در منطقه به 6 فروند رسیده است.


فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا پیشتر اعلام کرده بود که خروج نیروهای این کشور از افغانستان از ابتدای عقب نشینی در اواخر هفته گذشته تا 6 درصد بوده است.


در همین حال گروه «طالبان» شنبه گذشته نسبت به تأخیر افتادن خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان هشدار داد و اعلام کرد که در صورت ادامه روند تاخیر خروج، این گروه حق دارد به نیروهای خارجی حمله کند.

بر اساس قرارداد صلحی که بین آمریکا و گروه طالبان اواخر سال گذشته در قطر امضا شد، نیروهای آمریکایی باید هر چه سریعتر نیروهای نظامی خود را از افغانستان خارج کند.

دولت «جو بایدن» وعده تا حدود پنجاه ماه دیگر نیروهای نظامی آمریکا را از افغانستان خارج کند که این امر با مخالفت گروه طالبان مواجه شده و خواهان خروج هر چه سریعتر این نیروها شده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها