ابراز نگرانی شدید توکیو در قبال اقدامات چین

توشیمیتسو موتگی، وزیر امور خارجه ژاپن تاکید کرد، تلاشهای چین برای تغییر وضع موجود در دریاهای چین جنوبی و چین شرقی، وضعیت مربوط به تایوان و هنگ کنگ و همچنین مدیریت حقوق بشر مربوط به قوم اقلیت مسلمان اویغور در منطقه خودمختار سین‌کیانگ موجب نگرانی‌های شدید است.

ابراز نگرانی شدید توکیو در قبال اقدامات چین
کد خبر: 483120
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۵ ۱۴:۳۲:۰۰

اعتمادآنلاین| وزیر امور خارجه ژاپن در دومین روز از نشست وزرای خارجه گروه هفت در شهر لندن به اظهار نگرانی درباره برخی مسائل مرتبط با چین پرداخته و همچنین از اعضای این گروه خواستار اتخاذ "رویکرد نشان دادن همبستگی" در برابر مسکو شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، توشیمیتسو موتگی، وزیر امور خارجه ژاپن تاکید کرد، تلاشهای چین برای تغییر وضع موجود در دریاهای چین جنوبی و چین شرقی، وضعیت مربوط به تایوان و هنگ کنگ و همچنین مدیریت حقوق بشر مربوط به قوم اقلیت مسلمان اویغور در منطقه خودمختار سین‌کیانگ موجب "نگرانی‌های شدید" است.

بر طبق گزارش خبرگزاری کیودو، در این نشست همچنین مسائل منطقه‌ای مورد بحث قرار گرفتند. انگلیس مشخصا اقدامات روسیه در نزدیکی مرز با اوکراین را محکوم کرد. موتگی، به نوبه خود خواستار همبستگی نشان دادن در برابر روسیه شد.

کشورهای گروه هفت شامل انگلیس، آمریکا، کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن به علاوه اتحادیه اروپا هستند. نشست دو روزه اخیر وزرای خارجه اعضای این گروه اولین نشست این وزیران گروه هفت از سال 2019 و همچنین نخستین نشست دیپلماتیک عمده برگزار شده به صورت حضوری از زمان شروع همه گیری کووید-19 است.

این نشست به جهت زمینه سازی برای اجلاس رهبران کشورها در ماه ژوئن برگزار شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها