کد خبر: 483140
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۵ ۱۴:۵۵:۰۰
| |

تایمز اسرائیل:

تل آیو میلیون‌ها واکسن کرونا را دور می‌ریزد اما به فلسطینی‌ها نمی‌دهد

رسانه‌های اسرائیلی به نقل از مقامات این رژیم گزارش دادند که آنها حاضر هستند چند میلیون دُز واکسن کرونا را معدوم کنند ولی آنها را به فلسطینی‌ها ندهند.

تل آیو میلیون‌ها واکسن کرونا را دور می‌ریزد اما به فلسطینی‌ها نمی‌دهد
کد خبر: 483140
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۵ ۱۴:۵۵:۰۰

اعتمادآنلاین| رژیم صهیونیستی که مدعی تزریق بیشترین میزان واکسن «کووید19» به اتباع خود است، همچنان از ارائه این واکسن به فلسطینی‌ها خودداری می‌کند.

به گزارش فارس، وبگاه «تایمز اسرائیل» امروز (چهارشنبه) گزارش داد تل‌آویو در نوامبر 2020، از شرکت انگلیسی-سوئیسی آسترازنکا 10 میلیون دُز واکسن کرونا سفارش داد اما بعداََ به سراغ واکسن‌های گران‌تر آمریکایی مانند فایزر و مُدرنا رفت.

رژیم صهیونیستی اما آن سفارش 10 میلیون دُزی را لغو نکرد و اکنون این واکسن‌ها در حال ارسال شدن به فلسطین اشغالی است.

بر اساس این گزارش، «ناخمن عاش» مسئول نهاد مقابله با ویروس کرونا در رژیم صهیونیستی گفته در حال بررسی امکان فروش این واکسن‌ها به دیگر کشورها هستند اما بسیار نیز محتمل است که این واکسن‌ها را دور بریزند.

تایمز اسرائیل در این باره نوشت: «شاید صحبت کردن از دور ریختن این واکسن‌ها نوعی موضع‌گیری برای ارسال پیامی به دیگر وزارتخانه‌های اسرائیل باشد، اما شکی نیست که سرنوشت میلیون‌ها دُز واکسن [کرونا]، بلاتکلیف است».

این وبگاه در ادامه گزارش داد، تشکیلات خودگردان فلسطین که در پی ممانعت تل‌آویو از رسیدن واکسن کرونا، با مشکل کمبود این دارو برای مقابله با همه‌گیری کووید19 مواجه است، تا امروز فقط 1 درصد از فلسطینی‌ها را به‌صورت کامل واکسینه کرده است.

بر این اساس، آن تعداد از فلسطینی‌ها واکسینه‌شده نیز کارگرانی هستند که برای صهیونیست‌ها کار می‌کنند و در واقع رژیم اسرائیل به‌دلیل نگرانی از سلامت اتباع خود، اجازه تزریق واکسن کرونا به آنها را داده است.

تایمز اسرائیل در ادامه این سوال را از تل‌آویو پرسید: «وقتی که مقام‌های اسرائیلی حتی درباره دور ریختن میلیون‌ها دُز واکسن کووید19 صحبت می‌کنند، باید این سوال را پرسید که چرا آنها را به تشکیلات خودگردان ارائه نمی‌کنید؟»

این در حالی است که پیشتر «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با انتقاد از سوءاستفاده ابزاری «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم از واکسن‌های کرونا، گفت او از واکسن‌ها به عنوان رشوه‌ای برای انتقال سفارتخانه کشورها به قدس استفاده می‌کند.

امتناع رژیم کودک‌کُش اسرائیل از ارائه واکسن کرونا به فلسطینی‌ها حتی صدای آمریکایی‌ها را نیز درآورده،‌ به‌گونه‌ای که «برنی سندرز» سناتور دموکرات در توئیتر خود نوشت: «بسیار ظالمانه است که [بنیامین] نتانیاهو از واکسن‌های انبار شده برای پاداش دادن به متحدان خارجی خود استفاده می‌کند، در حالی که بسیاری از فلسطینی‌ها در سرزمین‌های اشغالی همچنان منتظر [دریافت واکسن] هستند».

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها