کد خبر: 483170
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۵ ۱۵:۳۳:۳۴
| |

آیت‌الله لاریجانی، رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام:

آرمان قدس تعطیلی‌ناپذیر است

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت:رمان قدس شریف همچنان برای همه ملت‌های مسلمان زنده است. بدون شک آرمان قدس شریف و اراده ملت‌های مسلمان برای آزادی فلسطین از دست ظالمان اشغالگر، تعطیل‌بردار نیست.

آرمان قدس تعطیلی‌ناپذیر است
کد خبر: 483170
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۵ ۱۵:۳۳:۳۴

اعتمادآنلاین| رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام روز قدس را مظهر آرمان ملت فلسطین اعلام کرد و گفت: بدون شک آرمان قدس شریف و اراده ملت‌های مسلمان برای آزادی فلسطین از دست ظالمان اشغالگر، تعطیل بردار نیست.

به گزارش ایرنا، آیت الله آملی لاریجانی در جلسه امروز - چهارشنبه (15 اردیبهشت ماه) - مجمع تشخیص که به دلیل ضرورت رعایت دستور العمل‌های بهداشتی ضد کرونا به صورت حضوری- مجازی تشکیل شده بود افزود: ایام ماه مبارک رمضان در حال سپری شدن است و دو شب قدر را نیز پشت سر گذاشتیم، دستانمان خالی و روحمان نیازمند لطف و عنایت پروردگار، چشم امید به باقیمانده این ماه عزیز داریم تا خدای متعال صیام صائمین و قیام قائمین را در این ماه، به لطف و عنایت خود بپذیرد و در شب های قدر و در ایام پر فیض ماه مبارک رمضان دعای همه داعین را مستجاب کند.

آیت الله آملی لاریجانی سپس به جمعه آخر ماه مبارک رمضان و روز قدس اشاره کرد و گفت: روز قدس مظهر مظلومیت و مظهر آرمان های مردم فلسطین است؛ مردمی که در اثر ظلم و جور ظالمین اشغالگر از سرزمین خود آواره شده اند.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه " پشت سر این ظلم و جفا در حق مردم فلسطین همه کفر ایستاده است " افزود: گرچه امسال هم به دلیل شرایط خاص کرونایی مردم ما و مردم بسیاری از کشورهای اسلامی از راهپیمایی باشکوه روز قدس محروم هستند؛ اما این به معنای فراموش کردن روز قدس و آرمان ملت فلسطین نیست.

آیت الله لاریجانی " آرمان قدس را تعطیلی ناپذیر " توصیف و تصریح کرد: آرمان قدس شریف همچنان برای همه ملت های مسلمان زنده است و ما مطمئن هستیم که آزادی قدس از دست اشغالگران و ظالمان، به فضل الهی و اراده همه ملت های اسلامی محقق خواهد شد.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه با اشاره به دستور جلسه امروز مجمع در خصوص لایحه مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، تجاری و تاکید بر اهمیت این مناطق در رشد و توسعه اقتصادی کشور، همچنین دغدغه اعضای مجمع و کمیسیون های ذیربط مجمع در این خصوص ابراز امیدواری کرد نتیجه و ماحصل تصمیم مجمع تشخیص برای کشور و مردم مفید، تاثیر گذار و به مصلحت کشور باشد.

آیت الله لاریجانی با اشاره به ظرفیت‌های بالقوه مناطق آزاد و ویژه در رشد و توسعه اقتصادی کشور به ویژه در مناطق محروم و کم برخوردار، شرط اساسی رسیدن به اهداف قانونی مد نظر این مناطق را پرهیز از رویکرد چنین مناطقی به موضوع واردات و حرکت همه جانبه به سمت صادرات تولیدی کشور دانست و گفت: برای دستیابی بهتر به اهداف توسعه ای مناطق آزاد و ویژه می بایست مقوله نظارت بر ساز و کار و عملکرد آنها نیز تقویت شود تا این مناطق از اهداف اصلی و قانونی خود منحرف نشوند.

پس از بحث و تبادل نظرکارشناسی اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام و بررسی گزارش های کمیسیون اقتصادی مجمع و اخذ نظرات تعدادی از نمایندگان مجلس حاضر در جلسه، ایجاد 13 منطقه ویژه اقتصادی و هفت منطقه آزاد تجاری به تصویب رسید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها