معاون درمان بنیاد شهید خبر داد؛

آغاز واکسیناسیون جانبازان زیر 50 درصد از نیمه اردیبهشت

معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید از آغاز واکسیناسیون گروه سوم ایثارگران شامل جانبازان زیر 50 درصد و والدین شهدا، از نیمه اردیبهشت ماه خبر داد.

آغاز واکسیناسیون جانبازان زیر 50 درصد از نیمه اردیبهشت
کد خبر: 483174
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۵ ۱۵:۳۸:۳۷

اعتمادآنلاین| عبدالرضا عباسپور معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران، در خصوص جزئیات آخرین وضعیت واکسیناسیون ایثارگران گفت: بر اساس تقسیم بندی‌های انجام شده 32 هزار نفر از ایثارگران در گروه دوم اولویت دار برای دریافت واکسن کرونا قرار گرفته‌اند.

به گزارش مهر، وی افزود: این گروه شامل جانبازان 50 درصد به بالا است که واکسیناسیون آنها آغاز شده و تقریباً تا 15 اردیبهشت ماه به اتمام می‌رسد. به علاوه در این گروه مرحله دوم واکسیناسیون جانبازان بالای 70 درصد انجام می‌شود.

معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید از آغاز واکسیناسیون جانبازان زیر 50 درصد خبر داد و تصریح کرد: گروه سوم اولویت دریافت واکسن نیز شامل والدین شهدا و جانبازان زیر 50 درصد است. واکسیناسیون این عزیزان از 15 اردیبهشت ماه آغاز می‌شود اما هنوز تعداد افراد دریافت کننده واکسن مشخص نیست.

عباسپور عنوان کرد: گروه بعدی دریافت کننده واکسن نیز شامل آزادگان، افراد دارای سابقه جبهه و سابقه ایثارگری هستند.

وی در خصوص زمان واکسیناسیون این افراد عنوان کرد: فعلاً در حال رایزنی با وزارت بهداشت برای اختصاص سهمیه واکسن به این عزیزان هستیم اما هنوز زمان واکسیناسیون آنها مشخص نیست.

وی تاکید کرد: البته به نظر می‌رسد که با توجه به رده سنی این افراد، این گروه در روند واکسیناسیون عمومی کشور واکسن دریافت کنند و احتمالاً دیگر نیازی به دریافت واکسن بنیاد شهید نیست. با این حال ما رایزنی‌های خود با وزارت بهداشت را انجام خواهیم داد.

معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید ابراز کرد: تا کنون مجموعاً 50 هزار دوز واکسن کرونا برای تزریق به گروه‌های در اولویت ایثارگری، از سوی وزارت بهداشت به بنیاد شهید تعلق گرفته است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها