رئیس ستاد ارتش افغانستان:

آمریکا پایگاه نظامی کابل را حفظ می‌کند

براساس توئیت‌های منتشر شده توسط عارف رحمانی نماینده پارلمان افغانستان، رئیس ستاد ارتش افغانستان در نشست محرمانه با نمایندگان پارلمان این کشور گفته است که آمریکا پایگاه نظامی خود را در کابل را ترک نکرده و این پایگاه را برای حفاظت از سفارت خود اختصاص داده است.

آمریکا پایگاه نظامی کابل را حفظ می‌کند
کد خبر: 483177
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۵ ۱۵:۴۴:۰۰

اعتمادآنلاین| رئیس ستاد ارتش افغانستان اظهار داشت که بیشتر پایگاه‌های نیروهای خارجی به ارتش این کشور سپرده شده است اما آمریکا پایگاه نظامی کابل را حفظ خواهد کرد.


به گزارش تسنیم، «یاسین ضیا» رئیس ستاد ارتش افغانستان اعلام کرد که بیشتر پایگاه‌های نظامیان خارجی در افغانستان به ارتش این کشور سپرده شده است و نیروهای خارجی نیز در حال ترک پایگاه هوایی بگرام هستند.

براساس توئیت‌های منتشر شده توسط «عارف رحمانی» نماینده پارلمان افغانستان، ضیا در نشست محرمانه با نمایندگان پارلمان این کشور گفته است که آمریکا پایگاه نظامی خود را در کابل را ترک نکرده و این پایگاه را برای حفاظت از سفارت خود اختصاص داده است.

رئیس ستاد ارتش افغانستان که به دلیل بیماری وزیر دفاع این کشور سرپرستی این وزارتخانه را نیز به عهده دارد، ادامه داد که تعهدات مالی کشورهای خارجی از نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان تا سال 2024 ادامه خواهد داشت.

یاسین ضیا اظهار داشت: در درگیری‌های کنونی افغانستان، ارتش و نیروهای امنیتی 100 درصد مستقل عمل می‌کنند، هیچگونه حمایت نیروهای خارجی را با خود نداریم، آمادگی جنگی قوی برای دفاع از کشور داریم.

ریاست جمهوری افغانستان نیز پیش از این در بیانیه‌ای تاکید کرده بود که از زمان توافق آمریکا و طالبان در فوریه سال 2020 میلادی، نیروهای امنیتی و دفاعی این کشور بیشتر عملیات‌های نظامی را به طور مستقل انجام داده است.

ریاست جمهوری افغانستان اظهار داشت که نیروهای امنیتی و دفاعی این کشور توانایی دفاع در مقابل تهدیدها را دارد و روند صلح نیز مدیون فداکاری نیروهای امنیتی است.

در بیانیه آمده بود که دولت افغانستان به همکاری با آمریکا و سایر متحدانش با در نظرداشت منافع مشترک، اعتماد و احترام متقابل فصل تازه مناسبات و تسریع روند صلح را آغاز کرده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها