مسکو: حضور نظامی آمریکا در سوریه غیرقانونی است

سفارتخانه روسیه با تأکید بر این که حضور نظامی آمریکا در سوریه غیرقانونی است، اعلام کرد که واشنگتن حق انتقاد از عملیات نظامی روسیه در سوریه را که به صورت قانونی و به دعوت مقام‌های رسمی دمشق در حال انجام است، ندارد.

مسکو: حضور نظامی آمریکا در سوریه غیرقانونی است
کد خبر: 483243
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۶ ۰۷:۵۳:۰۰

اعتمادآنلاین| سفارت روسیه در آمریکا ضمن انتقاد از گزارش اخیر ایالات متحده تأکید کرد که حضور نظامی واشنگتن در سوریه غیرقانونی است و آمریکا حق انتقاد از عملیات نظامی مسکو در شمال شرقی سوریه را ندارد.

به گزارش فارس، سفارتخانه روسیه در ایالات متحده آمریکا در صفحه رسمی توییتری خود از عملیات غیرقانونی واشنگتن در سوریه انتقاد کرد.

خبرگزاری روسی «تاس» در این خصوص گزارش کرد، سفارتخانه روسیه با تأکید بر این که حضور نظامی آمریکا در سوریه غیرقانونی است، اعلام کرد که واشنگتن حق انتقاد از عملیات نظامی روسیه در سوریه را که به صورت قانونی و به دعوت مقام‌های رسمی دمشق در حال انجام است، ندارد.

در این بیانیه، سفارت روسیه به ایالات متحده گوشزد می‌کند: «ما تمایل داریم به شما یادآوری کنیم که در درجه اول، حضور نظامی آمریکا در سوریه غیرقانونی است بنابراین، ایالات متحده به هیچ عنوان حق انتقاد از اقدامات قانونی نیروهای مسلح روسیه را که به دعوت دولت سوریه عملیات انجام می‌دهند، ندارند».

بیانیه سفارت روسیه در آمریکا درست چند روز پس از آن منتشر شد که «شان اودانل» بازرس کل پنتاگون روز سه شنبه هفته جاری، مدعی شده بود که اقدامات ارتش روسیه در شمال شرقی سوریه در تناقض با مکانیسم رفع درگیری‌های این کشور غرب آسیا است.

در گزارش این مقام دفاعی آمریکا آمده بود: «گرچه نیروهای روسیه تاحد زیادی به این مکانیسم پایبند هستند اما در سه ماهه اخیر، تعداد دفعات نقض این مکانیسم تاحدی افزایش یافته است».

طبق گزارش تاس، ادعاهای آمریکا علیه روسیه در سوریه در شرایطی مطرح شده است که مسکو دو مسیر موازی را در سوریه هدایت می‌کند: کمک به دولت قانونی سوریه در از بین بردن باقیمانده‌های عناصر تروریستی و همچنین کمک به طرف‌های درگیر در سوریه برای آغاز یک گفت‌وگوی سیاسی اما ایالات متحده برخلاف روسیه، بدون مجوز دولت دمشق در حال انجام عملیات نظامی است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها