حمید درخشان:

مشکل پراکندگی لیگ دست مسئولان نیست/ بازیکن باید یاد بگیرد حرفه‌ای باشد

پیشکسوت فوتبال گفت: فرسایشی شدن لیگ و ضعف بدنسازی ممکن است به مصدومیت بازیکن ختم شوم اما یادمان باشد که بازیکن حرفه‌ای هم باید زندگی حرفه‌ای داشته باشد و با شرایط خودش را وقف دهد تا مصدوم نشود.

مشکل پراکندگی لیگ دست مسئولان نیست/ بازیکن باید یاد بگیرد حرفه‌ای باشد
کد خبر: 483354
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۶ ۱۲:۲۵:۱۰

اعتمادآنلاین| حمید درخشان، درباره فرسایشی شدن لیگ برتر اظهار کرد: تیم‌ها اگر بدنسازی خوبی داشته باشند لطمه‌ای به آن‌ها وارد نمی‌شود اما امسال در شرایطی قرار گرفتیم که باید آن را بپذیریم.

به گزارش ایسنا، در انگلیس بازی‌ها با فشردگی خیلی زیادی انجام می‌شود اما آن چیزی که مهم است این است که ما بازیکن را خوب آماده کنیم و ریکاوری خوبی برایش انجام دهیم و بدنسازی پیش فصل را به خوبی پیگیری کنیم تا بازیکن زیر این فشار بتواند دوام بیاورد و مصدوم نشود.

او ادامه داد: ما حالا در این شرایط قرار گرفته ایم و مهم است که بحث ریکاوری را جدی بگیریم. ما نمی‌توانیم بگوییم بازی‌ها قطع شود و فقط می‌توانیم بگوییم شرایط ما خاص است و بازیکنان باید این را درک کنند چون آن‌ها حرفه‌ای هستند و باید یک فوتبال حرفه‌ای بازی کنند.

مثل بازی‌های نمایندگان ما در لیگ قهرمانان، این‌جا هم شرایط باید برای ما فراهم شود تا بتوانیم خوب ریکاوری کنیم و بازیکن‌مان را سلامت نگه داریم.

درست است فرسایشی شدن لیگ و ضعف بدنسازی ممکن است به مصدومیت بازیکن ختم شوم اما یادمان باشد که بازیکن حرفه‌ای هم باید یاد بگیرد زندگی حرفه‌ای داشته باشد و با شرایط خودش را وقف دهد تا مصدوم نشود.

کاپیتان سابق تیم ملی و پرسپولیس با بیان این‌که «بازیکن اگر مصدوم شود زندگی فوتبالی‌اش بسیار صدمه می‌بیند» گفت: این بازیکن هم نمی‌تواند به تیمش کمک کند و هم برای قرارداد سال بعدش شک و تردید به وجود می‌آید.

یک فوتبالیست حرفه‌ای باید حرفه‌ای بازی کند و نباید بهانه‌جویی صورت بگیرد. با شرایط سختی که اکنون موجود است بازیکن باید وضعیت را برای خودش بهتر کند تا بتواند در آمادگی باقی بماند.

درخشان درباره اعتراض برخی تیم‌ها به پراکندگی بازی‌های لیگ برتر گفت: این پراکندگی دست مسئولان نیست. مثلا تیم پرسپولیس از هند آمد و به قرنطینه رفت و این مساله دست مسئولان نبود و نمی‌توانستند تیم را قرنطینه نکنند چون ممکن بود در ادامه مسابقات مشکلات زیادی گریبان گیر تیم‌های لیگ برتری شود.

این مشکلات پیش‌بینی شده نیست و مجبور هستند با آن فشار برنامه لیگ را تغییر دهند. ما باید تحمل کنیم و با آن همگام شویم تا لیگ را به پایان برسانیم.

او در پاسخ به این سوال که کدام تیم‌ها تا پایان لیگ می‌توانند مدعی قهرمانی بمانند؟ گفت: تیمی که خوب بدنسازی، ریکاوری و برنامه ریزی می‌کند قطعا در جمع مدعیان قهرمانی خواهد بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها