کد خبر: 483496
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۷ ۰۹:۵۹:۱۳
| |

زینب نصیری، مدیرکل سلامت شهرداری تهران اعلام کرد:

وضعیت قرمز در تمام محلات و مناطق شهر تهران / افراد بدون اعلام قبلی برای تزریق واکسن مراجعه نکنند

مدیرکل سلامت شهرداری تهران گفت: اکنون در پیک چهارم تقریبا کل استان تهران در وضعیت قرمز دارند و تفاوت معناداری بین شهرستان‌های استان تهران، شهر تهران و مناطق تهران از نظر جنوب، شمال، مرکز و غرب وجود ندارد.

وضعیت قرمز در تمام محلات و مناطق شهر تهران / افراد بدون اعلام قبلی برای تزریق واکسن مراجعه نکنند
کد خبر: 483496
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۷ ۰۹:۵۹:۱۳

اعتمادآنلاین| مدیرکل سلامت شهرداری تهران گفت: تفاهم‌های اولیه بین سازمان مدیریت بحران، ستاد کرونای کلانشهر تهران و سازمان ورزش شهرداری تهران در حال انجام است و در فاز اول در هر منطقه یک سوله و یا یک مجموعه ورزشی برای واکسیناسیون عمومی کرونا در اختیار دانشگاه‌های علوم پزشکی قرار می‌گیرد .

به گزارش ایلنا، «زینب نصیری» مدیر کل سلامت شهرداری تهران درباره توافق شهرداری با وزارت بهداشت به منظور در اختیار گذاشتن سوله های مدیریت بحران برای امر واکسیناسیون عمومی شهروندان گفت: با توجه به آغاز واکسیناسیون عمومی مردم، یکی از اتفاقاتی که باید در امر واکسیناسیون رخ دهد و در دنیا نیز به همین صورت است، این است که تمام دستگاه‌ها کمک کنند و مجموعه‌های بزرگی را که دارند در اختیار کارگزاران بهداشت و درمان قرار دهند.

او ادامه داد: در تهران ظرفیت‌های مختلفی وجود دارد و شهردار تهران از ابتدای مطرح شدن بحث واکسیناسیون اعلام آمادگی کرد که امکانات شهرداری را برای اینکه مردم در آرامش بیشتر و زمان کمتری انجام دهند در دسترس قرار دهد و در این راستا طبق دستور شهردار تهران از طریق سازمان مدیریت بحران شهرداری تهران این مساله در حال پیگیری است.

مدیر کل سلامت شهرداری تهران گفت: تفاهم‌های اولیه بین سازمان مدیریت بحران، ستاد کرونای کلانشهر تهران و سازمان ورزش شهرداری تهران در حال انجام است و در فاز اول در هر منطقه یک سوله و یا یک مجموعه ورزشی در اختیار دانشگاه‌های علوم پزشکی قرار می‌گیرد تا افراد بتوانند سریعتر فرایند واکسیناسیون را انجام دهند.

او در پاسخ به این سوال که دکتر زالی درباره شکل گیری خوشه‌ای کرونا در حاشیه‌های تهران خبر دادند و در این راستا در محلات حاشیه‌ای برنامه‌ای برای غربالگری و یا اجرای همگانی تست سریع در نظر گرفته می‌شود گفت: برنامه‌ها را باید ستاد اعلام کند، اما آنچه که مشهود است در کل استان تهران از جمله شهر تهران و شهرستان‌های استان از ابتدای طرح شهید سلیمانی تحت پوشش قرار گرفتند و فرمانداران مختلف شهرستان‌های تهران حضور داشتند و رصد کردند و غربالگری، بیماریابی سریع و اجرای تست‌های سریع و پی. سی. آر انجام شد اما جزئیات بیشتر با توجه به شرایط موجود را همکاران در مجموعه وزارت بهداشت باید توضیح دهند.

نصیری درباره شرایط اپیدمی در محلات شهر تهران گفت: اکنون در پیک چهارم تقریبا کل استان تهران در وضعیت قرمز دارند و تفاوت معناداری بین شهرستان‌های استان تهران، شهر تهران و مناطق تهران از نظر جنوب، شمال، مرکز و غرب وجود نداشته و به طور کلی وضعیت خوبی چه از نظر میزان مبتلایان و چه از نظر بستری افراد در بخش مراقبت‌های ویژه و فوتی‌ها خوب نبوده است.

او ادامه داد: ضروری است که با توجه به شرایط موجود افراد نسبت به خودمراقبتی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی بیشتر رعایت کنند.

نصیری گفت: با توجه به اینکه واکسیناسیون شروع شده است به نظر می‌رسد مردم شرایط روحی و روانی بهتری را هم می‌توانند داشته باشند چرا که امید به واکسیناسیون امید را در بین مردم بالا برده و پیش بینی وزارت بهداشت این است که با واردات واکسن و تولیدات داخلی براساس جدول زمان‌بندی، افراد را واکسینه کند لذا از این منظر مهم است که افراد با امید بیشتر و حساسیت بیشتری ماه‌های آخر مبارزه با کرونا را بگذرانند.

مدیرکل سلامت شهرداری تهران تاکید کرد: افراد برای واکسیناسیون به پایگاه‌های بهداشت و خانه‌های سلامت مراجعه نکنند. اطلاعات افراد در سامانه سیب وزرات بهداشت ثبت شده و واکسیناسیون انجام می‌شود و افرادی که اطلاعات آن‌ها در سامانه سیب ثبت نشده حتما وزارت بهداشت در زمان خود، سامانه‌ای را اعلام می‌کند تا افراد اطلاعات خود را ثبت کنند، لذا افراد به هیچ وجه به صورت حضوری برای دریافت واکسن مراجعه نکنند چرا که مراجعه حضوری خود منجر به ایجاد شرایطی برای انتقال ویروس خواهد بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها