کد خبر: 483511
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۷ ۱۰:۵۶:۱۴
| |

عضو کمیته آب مجلس شورای اسلامی:

مجوز انشعاب جدید از سد زاینده‌رود غیرقانونی است

حجت الاسلام محمدتقی نقدعلی گفت: مجوز انشعاب جدید از سد زاینده‌رود که وزارت نیرو صادر کرده در تضاد با مصوبات شورای عالی آب و غیر قانونی است.

مجوز انشعاب جدید از سد زاینده‌رود غیرقانونی است
کد خبر: 483511
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۷ ۱۰:۵۶:۱۴

اعتمادآنلاین| حجت الاسلام محمدتقی نقدعلی عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: طبق مصوبات شورای عالی آب، هرگونه بارگزاری جدید لوله‌های انتقال آب در سد زاینده رود ممنوع است و مسئولان چهار محال و بختیاری با استناد به مجوز غیر قانونی که وزارت نیرو برایشان صادر کرده بود درصدد آغاز این پروژه بودند. پس از اعتراضات مردم، خوشبختانه دادگستری کل استان اصفهان با حکم قضایی جلوی کار را گرفت و آن را متوقف کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان، او با اشاره به شکایت مسئولان چهار محال و بختیاری از دادگستری کل استان اصفهان به دیوان عدالت اداری گفت: مردم و کشاورزان نگران نباشند چرا که با ادله و مستندات محکمی که وجود دارد شکایت آن‌ها به نتیجه نخواهد رسید.

مجمع نمایندگان استان اصفهان تذکرات کتبی و شفاهی لازم را به وزیر نیرو داده و ریاست مجلس هم قول پیگیری داده است ، ولی در صورت عدم اقدام به موقع برای لغو مجوز مذکور، طرح سئوال و استیضاح وزیر را انجام می‌دهیم.

عضو کمیته آب مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در پاسخ به شائبه‌های مطرح شده از جانب نمایندگان استان چهارمحال و بختیاری عرض می‌کنم که مردم استان اصفهان سده‌ها پیش از طومار شیخ بهایی حقابه مشخصی از زاینده‌رود داشتند و طبق قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، قوانین مدنی و اصول فقهی، کسانی که از قبل دارای حقآبه بودند بر دیگران اولویت داشته و دارند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها