دبیر کل ناتو:

باید در برابر تحرکات روسیه در اوکراین هوشیار باشیم

دبیر کل ناتو مدعی شد: هزاران نیروی نظامی روسیه همچنان در منطقه و اطراف مرز‌های اوکراین باقی مانده‌اند.

باید در برابر تحرکات روسیه در اوکراین هوشیار باشیم
کد خبر: 483549
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۷ ۱۲:۰۷:۵۴

اعتمادآنلاین| ینس استولتنبرگ، دبیر کل ناتو مدعی شد: ناتو باید در برابر تحرکات روسیه در اوکراین هوشیار باشد. ما همچنین موضوع روسیه و رفتار تجاوزگرانه آن را در رابطه با عملیات‌های اطلاعاتی و خطرناک آن در بلغارستان و جمهوری چک بررسی کردیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، دبیر کل ناتو تصریح کرد: ما همچنین تحرکات نظامی روسیه را در داخل و اطراف مرز‌های اوکراین بررسی کردیم، اگرچه شاهد کاهش شمار نیرو‌های روسیه بوده ایم، اما هزاران نیرو همچنان در منطقه باقی مانده اند.

او افزود: ما همچنین شاهد آن هستیم که روسیه تجهیزات نظامی خود را در منطقه حفظ کرده است و محدودیت‌هایی را در دریای سیاه از جمله محدود کردن دسترسی به دریای آزوف از طریق تنگه کرچ وضع نموده است؛ بنابراین ناتو باید هوشیار باشد و وضع موجود را از نزدیک زیرنظر داشته باشد.

چندی پیش رومن ماشویتس، معاون دفتر ریاست جمهوری اوکراین در دیدار با سفیر کانادا در این کشور گفت که کشور‌های عضو ناتو (سازمان پیمان آتلانتیک شمالی) باید نیرو‌های نظامی خود را در بالاترین حد آماده‌باش قرار دهند.

او افزود: تحرکات روسیه و همچنین برنامه آنان برای برگزاری مانور نظامی، یک "چالش" برای امنیت اوکراین و ناتو است.

در هفته‌های گذشته درگیری بین جدایی طلبان با دولت اوکراین در منطقه دونباس در شرق این کشور بالا گرفته بود.

در این شرایط آمریکا با ارسال بسته‌های کمک نظامی و تسلیحاتی به اوکراین، واکنش تند مسکو را برانگیخته بود و روسیه نیز با ارسال تسلیحات سنگین نظامی به شبه جزیره کریمه آماده واکنش نظامی به اقدامات جنگ طلبانه ناتو و اوکراین شده بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها