آیت‌الله علم‌الهدی: تنها راه‌حل غریزه جنسی فراهم کردن بستر ازدواج است / اهمیت توجه به ورزش قهرمانی در دوران جوانی

امام جمعه مشهد گفت: تنها راه اجرای غریزه جنسی فراهم کردن بستر ازدواج است، اما شرایط زندگی و عدم بلوغ اقتصادی اجازه ازدواج نمی‌دهد و این فوران و کمبود مزاج جوان را ملتهب می‌کند.

آیت‌الله علم‌الهدی: تنها راه‌حل غریزه جنسی فراهم کردن بستر ازدواج است / اهمیت توجه به ورزش قهرمانی در دوران جوانی
کد خبر: 483560
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۷ ۱۲:۳۳:۰۰

اعتمادآنلاین| آیت الله سید احمد علم الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد در جوار بارگاه ملکوتی حضرت رضا(ع)، پس از حمد پروردگار، ثنای پیامبر(ص) و توصیه به تقوای الهی، اظهار کرد: کلام ما در خطبه اول درباره تقوای عملی بود و مدتی درباره تقوای عملی در ارتباطات خانوادگی بحث کردیم که این بحث تقریبا تکمیل شد؛ از امروز به بعد درباره تقوای عملی در تعامل با جوانان است.

به گزارش فارس خطیب نماز جمعه مشهد عنوان کرد: بعد از جنگ جهانی دوم بریتانیا یک حکومت نامشروع غیرقانونی در سرزمین فلسطین با شدیدترین کارهای وحشیانه اجرا کرد، مردمی که در خانه و زندگی خود بودند و در سرزمین خود و اجداد خود حضور داشتند با یک عده یهودی از اطراف دنیا روبرو شدند که آنان را از خانه و سرزمین خود اخراج کردند.

وی با بیان اینکه این مردم از خانه خود خارج شدند و در بیابان چادر زدند، یادآور شد: یک رژیم غیرقانونی به نام اسرائیل ایجاد شد، این طرح ممکن است در همه جا اجرا شود، اکنون حرکات آمریکا در تایلند پیاده کردن همین کار شیطانی است که استکبار آمریکایی و غرب برای توسعه استکبار خود در تمام جهان دنبال می‌کند.

آیت الله علم الهدی اضافه کرد: در اردوگاه‌ها نیز فلسطینیان را آزاد نمی‌گذارند و نسل‌کشی راه می‌اندازند و به کوچک و بزرگ و زن و مرد رحم نمی‌کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: این طرح را بریتانیا ایجاد و استکبار آمریکا دنبال کرد و یک پلیس و پاسدار استکبار در منطقه ایجاد شد؛ پس روز قدس روز جهانی است و همه دنیا باید به پاخیزند زیرا خطری که اسرائیل برای فلسطین پیش آورد برای همه ملت‌های دنیا در کمین است.

وی با اشاره به اینکه این طرح به عنوان یک نسخه عملی از سوی استکبار اجرا شده و همه دنیا باید در برابر آن ایستادگی کنند، تشریح کرد: این نظام متجاوز و نامشروع از نظر سازمان ملل به عنوان یک دولت قانونی قلمداد شده است.

آیت الله علم الهدی متذکر شد: از سوی دیگر روز قدس، روز اسلامی است چون فلسطین صف مقدم استکبار علیه جهان اسلام است و اگر بتوانند فلسطین را در اختیار خود قرار دهند دیگر از اسلام اثری در منطقه باقی نخواهد ماند، اسرائیل را آوردند تا سفره اسلام را جمع کنند و یک غده سرطانی کاشتند تا بدنه اسلامی را فراگیرند و ریشه اسلام را بخشکاند.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه اسرائیل صف مقدم جبهه کفر است و فلسطین صف مقدم جبهه اسلام، اظهار کرد: فلسطینیان شهید می‌دهند و آواره می‌شوند و در این صف مقدم باقی می‌مانند و برای اسلام مقاومت می‌کنند و تمام مسلمانان باید در این صف شرکت کنند.

وی بیان کرد: روز قدس روز اسلامی است و باید مسلمانان آن را روز خود بدانند. اولین حرکت امام(ره) در نخستین ماه رمضان پس از پیروزی انقلاب اسلامی، نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز قدس بود.

آیت الله علم الهدی افزود: صفی که دشمن ایجاد کرده صفی مقابل پیامبر اسلام است و ما نمی‌توانیم بگوییم به ما ربطی ندارد، قدس یک سرزمین دیگر نیست بلکه یک صف مقدم در برابر کفر جهانی است و وظیفه داریم در این صف دخالت کنیم، معنای روز قدس یعنی آمادگی همه مسلمانان در مقابله با کفر جهانی.

امام جمعه مشهد با یادآوری اینکه آن روز که امام بزرگوار فرمان روز قدس را صادر کردند اسرائیل جنوب لبنان را تصرف کرده بود، خاطرنشان کرد: آن روز همه می‌گفتند اسرائیل قدرت برتر نظامی منطقه است و اگر ما بگوییم مرگ بر اسرائیل آیا اسرائیل کشته می‌شود؟ از آن روز تا امروز، 42 سال گذشت و شما شاهد هستید نتیجه مرگ بر اسرائیل روز قدس امروز در دنیا به کجا کشیده شد.

وی اضافه کرد: آن رژیم 2 میلیونی که بر 80 میلیون عرب مسلط شد، نه تنها جنوب لبنان را از دست داد بلکه در یک جنگ 33 روزه حزب الله، اسرائیل و هستی اسرائیل را در معرض خطر قرار داد. در جنگ 11 روزه همان فلسطینیان آواره در مقابل اسرائیل ایستادند و آن را به استیصال کشاندند.

آیت الله علم الهدی افزود: بالاتر از همه، موشکی که 2 هفته پیش به منطقه دیمونا یا پایگاه اتمی اسرائیل به صورت نقطه زن از سوریه اصابت کرد و پدافند اسرائیل نتوانست آن را رهگیری کند، اسرائیل را از زندگی مایوس کرده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی بیان کرد: اسرائیل روزی عربده از نیل تا فرات را سر می‌‌داد و دنبال ایجاد خاورمیانه جدید بود امروز در چه شرایطی است؟ امروز اسرائیل در حرکتی که فلسطینیان کرانه غربی رود اردن صورت دادند و یهودیان متجاوز به مسجدالاقصی را مجبور به عقب نشینی کردند شاهد ذلتی دیگر بودیم و در یک مثلث گرفتار شده است.

وی یادآور شد: فلسطینیان غرب رود اردن مسلح شدند و با فلسطینیان مسلح یکی شدند و امروز اسرائیل در محاصره جوانان فلسطینی مسلح قرار گرفته و انتفاضه سنگ و چاقو به انتفاضه پنجم رسیده و آن انتفاضه موشک و اسلحه بر علیه اسرائیل است.

آیت الله علم الهدی در تصریح کرد: اسرائیل در یک مثلث قرار گرفته که ضلع نخست آن بحران مشروعیت در داخل خود است؛ آنها در داخل خود بحران مشروعیت دارند و هم اعراب و هم یهودیان خود را صاحب این سرزمین نمی‌دانند و یک مهاجر استیجاری می‌دانند.

وی در ادامه تشریح کرد: از سوی دیگر اسرائیل در محاصره فلسطینیان مسلح است و از طرف سوم در محاصره موشک‌های نقطه زن که همه جای اسرائیل را مورد هدف قرار داده و از حفظ خودش مایوس شده است. اسرائیل برای حفظ کشور غصبی یک وجبی خود دچار مشکل شده و مقام معظم رهبری فرمودند شما تا 25 سال دیگر اصلا وجود ندارید. این کار را مرگ بر اسرائیل در روز قدس کرد.

اهمیت توجه به ورزش قهرمانی در دوران جوانی

وی در خطبه عبادی نیز گفت: ما در خطبه اول درباره تقوای عملی بود و مدتی درباره تقوای عملی در ارتباطات خانوادگی بحث کردیم که این بحث تقریبا تکمیل شد؛ از امروز به بعد درباره تقوای عملی در تعامل با جوانان است.

امام جمعه مشهد افزود: جوانان در عرصه زندگی مشکلات مهمی دارند، اولین مشکل نسل جوان ما طغیان و فوران غرایز است، انسان در طفولیت و نوجوانی فطریات بشری‌اش قوی‌تر است اما با شکوفایی جوانی غرایز مشترک با حیوانات فوران می‌کند.

وی نامحدود شدن خواسته‌ها و گرایشات نفسانی و حیوانی در جوانان را باعث التهاب و ناآرامی شدیدی در مزاج جوانان عنوان و اذعان کرد: جوان مخصوصا وقتی این غرایز را با عدم اجرا مواجه می‌بیند دچار مشکل و بی‌تقوایی می‌شود، چون می‌بیند خواسته‌های نامحدودش در فوران است و از طرفی امکان ارضای آنها در عرصه زندگی برایش فراهم نیست.

آیت الله علم الهدی قوی‌ترین غریزه در دوران جوانی را غریزه جنسی برشمرد و گفت: تنها راه اجرای غریزه جنسی فراهم کردن بستر ازدواج است، اما شرایط زندگی و عدم بلوغ اقتصادی اجازه ازدواج نمی‌دهد و این فوران و کمبود مزاج جوان را ملتهب می‌کند.

امام جمعه مشهد افزود: 2 برخورد افراطی و تفریطی بسیار موثر در برابر خواسته های جنسی جوانان رایج است؛ خانواده‌ها یا در برابر این خواسته‌ و میل غریزی مقاومت و ایستادگی دارندکه بر التهاب می‌افزاید یا برخوردشان افراطی و در حد نامشروع و فسادآور است.

آیت الله علم الهدی به نقش خانواده و جامعه در بی‌تقوایی جوانان اشاره کرد و گفت: بی‌تقوایی عملیاتی از سوی پدر و مادر و جامعه‌ای که جوان در آن زندگی می‌کند را در برخی موارد شاهد هستیم که سبب تشدید مشکلات این جوان شده و از سوی دیگر فساد را در جامعه رونق می‌دهد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی تنها راه مقابله با مشکلات این جوان را «خواسته‌سازی» و توجه دادن جوان به رشد علمی و پیشرفت در یک رشته علمی دانست.

وی متذکر شد: یکی دیگر از راهکارهای خواسته‌سازی، توجه به ورزش قهرمانی است؛ برای جوان با ورزش قهرمانی باید خواسته‌سازی شود اما به شرط اینکه فضای ورزش قهرمانی یک فضای اخلاقی باشد و یک فضای آلوده از نظر اخلاقی نباشد.

آیت الله علم الهدی مسئولیت عمده وزارت ورزش و جوانان و مسئولیت عمده فدراسیون‌ها را پاک کردن و تهذیب فضای ورزش قهرمانی و ایجاد اخلاق در این فضا عنوان کرد.

امام جمعه مشهد در ادامه خاطرنشان کرد: ظرفیت دیگر در مسیر خواسته‌سازی بهره‌گیری از فضای بسیج است که حرکات جهادی عظیم را شکل می‌دهد و این قبیل حرکات از سوی بسیج یک کانون خواسته‌سازی است.

وی با بیان اینکه مرحله دیگر خواسته‌سازی این است که برای جوان در عبادت خدا و در تقوا و معنویت، خواسته سازی کنید، خطاب به خانواده‌ها گفت: باید فرزندان را از کودکی به عبادت خدا و زیارت و معنویات علاقه‌مند کنید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها