«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

سفر وزیر خارجه ترکیه به عربستان/ آیا آنکارا خطر تغییرات جدید را احساس کرده است؟

همزمان با سرعت گرفتن تلاش‌های آشتی‌جویانه عربستان با شماری از کشورهای منطقه، ترکیه وزیر امور خارجه خود را به ریاض اعزام کرد. این در حالی است که رجب طیب اردوغان هم مذاکرات تلفنی نسبتاً طولانی‌ای با پادشاه این کشور انجام داد.

سفر وزیر خارجه ترکیه به عربستان/ آیا آنکارا خطر تغییرات جدید را احساس کرده است؟
کد خبر: 483652
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۹ ۱۲:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| همزمان با سرعت گرفتن تلاش‌های آشتی‌جویانه عربستان با شماری از کشورهای منطقه، ترکیه وزیر امور خارجه خود را به ریاض اعزام کرد. این در حالی است که رجب طیب اردوغان هم مذاکرات تلفنی نسبتاً طولانی‌ای با پادشاه این کشور انجام داد.

به گزارش اعتمادآنلاین، منابع آگاه به خبرگزاری رویترز اطلاع دادند، وزیر امور خارجه ترکیه با هدف بهبود روابط با عربستان به ریاض سفر می‌کند.

هفته گذشته هم خبرگزاری آناتولی ترکیه خبر داده بود که اردوغان گفت‌وگویی نسبتاً طولانی با ملک سلمان پادشاه عربستان انجام داد و بر سر گسترش روابط فیمابین به رایزنی پرداخت.

این نزدیکی در حالی اتفاق می‌افتد که طی چند سال اخیر نوعی تنش بر روابط بین 2 کشور حاکم بود. این بحران بعد از قتل جمال خاشقچی روزنامه‌نگار مخالف سعودی در استانبول و نیز پشتیبانی آنکارا از دوحه در مشکلاتش با کشورهای شورای همکاری خلیج فارس به ویژه عربستان به نقطه اوج خود رسید.

اما ظاهراً در سایه تحولات شکل‌گرفته در منطقه قدرت دافعه 2 کشور به جاذبه تبدیل شده است، گرچه هنوز مشخص نیست این تمایل بیشتر از سوی ترکیه ابراز شده که زیان‌های اقتصادی هنگفتی از تحریم کالاهایش در عربستان متحمل شده یا ناشی از انگیزه آشتی‌طلبی‌ای است که محمد بن سلمان مدتی است در قبال تمام کشورهای منطقه به آن مبتلا شده است.

شاید هم نزدیکی تهران و ریاض به کاتالیزوری برای تسریع آشتی دیگر قطب‌های متخاصم منطقه تبدیل شده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها