کد خبر: 483725
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۸ ۰۸:۱۵:۰۰
| |

واشنگتن: حوثی‌ها فرصت بزرگی را از دست دادند

وزارت خارجه آمریکا طی بیانیه‌ای درباره نتایج سفر تیم لیندرکینگ، فرستاده این کشور به یمن به عربستان، عمان و اردن مدعی شد: پیشنهاد عادلانه‌ای برای کاهش فوری رنج و مشکلات یمنی‌ها وجود دارد اما حوثی‌ها فرصت بزرگی را برای ابراز پایبندی‌شان به صلح و قبول این پیشنهاد از دست دادند.

واشنگتن: حوثی‌ها فرصت بزرگی را از دست دادند
کد خبر: 483725
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۸ ۰۸:۱۵:۰۰

اعتمادآنلاین| وزارت خارجه آمریکا مدعی شد که انصارالله یمن مسئولیت وخامت اوضاع انسانی را به خاطر عملیات در مأرب و مخالفت با طرح آمریکا برای "حل " بحران برعهده دارد!

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، وزارت خارجه آمریکا بیانیه‌ای درباره نتایج سفر تیم لیندرکینگ، فرستاده این کشور به یمن به عربستان، عمان و اردن صادر و در آن "همکاری مستمر" دولت مستعفی یمن را ستود.

در این بیانیه ادعا شده است: "پیشنهاد عادلانه‌ای برای کاهش فوری رنج و مشکلات یمنی‌ها وجود دارد اما حوثی‌ها فرصت بزرگی را برای ابراز پایبندی‌شان به صلح و قبول این پیشنهاد از دست دادند. آن‌ها دیدار با مارتین گریفیث، فرستاده سازمان ملل به یمن در مسقط را رد کردند اما دولت یمن آمادگی خود را برای رسیدن به توافق جهت پایان نزاع اعلام کرد."

همچنین دولت آمریکا مدعی شد: "حوثی‌ها برخلاف اظهاراتشان درباره اوضاع انسانی به حملاتشان علیه مأرب ادامه می‌دهند و شرایط هولناکی را که آوارگان از آن رنج می‌برند، پیچیده‌تر می‌کنند. با توافق و تلاش بین المللی روزافزون برای پایان جنگ در یمن بدون تأخیر باید تمام طرف‌ها به همکاری با فرستاده سازمان ملل و تعامل با پیشنهاد مطرح شده به خاطر مردم یمن ادامه بدهند."

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها