کد خبر: 483751
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۸ ۰۸:۴۳:۰۰
| |

وزارت خارجه قطر:

حملات اسرائیل به مسجدالاقصی نقض قوانین بین المللی است

وزارت خارجه قطر بیانیه ای را در خصوص تحولات اراضی اشغالی و حملات وحشیانه اخیر نظامیان اسرائیلی به مسجدالاقصی منتشر کرد که در آن آمده است: حمله به مسجد الاقصی احساسات و عواطف میلیون‌ها مسلمان در سرتاسر جهان را جریحه‌دار کرد. این حملات و تجاوزات نقش صریح حقوق بشر و قوانین بین‌الملل است.

حملات اسرائیل به مسجدالاقصی نقض قوانین بین المللی است
کد خبر: 483751
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۸ ۰۸:۴۳:۰۰

اعتمادآنلاین| وزارت خارجه قطر با صدور بیانیه ای ضمن محکومیت حملات وحشیانه نظامیان صهیونیست به قدس اشغالی و مسجدالاقصی آن را نقض قوانین بین المللی خواند.


به گزارش مهر به نقل از النشره، وزارت خارجه قطر بیانیه ای را در خصوص تحولات اراضی اشغالی و حملات وحشیانه اخیر نظامیان صهیونیست به مسجدالاقصی منتشر کرد.

بر اساس این گزارش، در بیانیه وزارت خارجه قطر آمده است: حمله به مسجد الاقصی احساسات و عواطف میلیون‌ها مسلمان در سرتاسر جهان را جریحه‌دار کرد. این حملات و تجاوزات نقش صریح حقوق بشر و قوانین بین‌الملل است.

وزارت خارجه قطر در بیانیه خود تأکید کرده است: ما بر ضرورت تحرک جامعه بین‌الملل برای توقف فوری تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین تاکید داریم.

این وزارتخانه یادآور شده است: بار دیگر بر موضع ثابت خود در رابطه با عادلانه بودن مسأله فلسطین و حقوق مشروع ملت فلسطین تاکید می‌کنیم.

بنا بر اعلام هلال احمر فلسطین، در درگیری‌های شب گذشته در قدس اشغالی بیش از 170 فلسطینی در مواجهه با نظامیان صهیونیست مجروح شده‌اند. اغلب این افراد از ناحیه چشم در محله‌های باب العمود، مسجدالاقصی و شیخ جراح زخمی شده‌اند.

پیش از این، «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس نسبت به عواقب یورش نظامیان صهیونیست به مسجد الاقصی و نمازگزاران حاضر در آن هشدار داد و تأکید کرد که با شماری از مقامات منطقه برای توقف حملات رژیم صهیونیستی علیه نمازگزاران فلسطینی، تماس تلفنی برقرار کرده است.

هنیه همچنین خطاب به نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت: با دُم شیر بازی نکنید. ما با هر چه در اختیار داریم از مسجد الاقصی و شیخ جراح دفاع می‌کنیم و به طور قطع شما بازنده این نبرد خواهید بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها