وزارت دادگستری آمریکا خبر داد:

بازداشت 440 متهم در ارتباط با حمله به کنگره

وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد، مقامهای این کشور حدودا 440 نفر را در ارتباط با شورش ششم ژانویه در ساختمان کنگره این کشور دستگیر کرده‌اند که از میان این 440 فرد دستگیر شده تاکنون به بررسی پرونده‌های 400 متهم پرداخته است.

بازداشت 440 متهم در ارتباط با حمله به کنگره
کد خبر: 483797
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۸ ۰۹:۵۰:۰۰

اعتمادآنلاین| وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد، مقامهای این کشور حدودا 440 نفر را در ارتباط با شورش ششم ژانویه در ساختمان کنگره این کشور دستگیر کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سی.بی.اس نیوز، اما دفتر تحقیقات فدرال آمریکا اف.بی.آی چهار ماه بعد از وقوع این حمله همچنان در جستجوی مظنونهای متهم به دست زدن به حملات شرورانه علیه افسران و اعضای رسانه‌ها است.

سی.بی.اس نوشت که از میان این 440 فرد دستگیر شده تاکنون به بررسی پرونده‌های 400 متهم پرداخته است. بیش از 100 تن از آنها متهم به دست زدن به حمله، مقاومت و اخلالگری علیه افسران یا کارمندان شده‌اند که این شامل 35 فرد متهم به استفاده از یک سلاح مرگبار یا خطرناک است.

همچنین طبق اعلام وزارت دادگستری آمریکا حدود 140 افسر در آن روز مورد حمله قرار گرفتند و روند جست و جو در قبال یک سری از رده بالاترین مهاجمان ادامه دارد.

یک مظنونی که همچنان در فهرست افراد تحت تعقیب اف.بی.آی قرار دارد شخصی است که متهم به چنگ زدن به ماسک صورت دنیل هاجز، افسر پلیس واشنگتن دی.سی و تلاش برای پاره کردن ماسک صورت او است و در تصاویر فیلمبرداری شده نیز او زمانی که در یک ورودی مورد حمله اوباش آشوبگر در تلاش برای گذشتن از صف پلیس و ورود به ساختمان کنگره قرار گرفت، از درد در حال فریاد کشیدن بود.

همچنین مقامها در حال جستجو برای دو فرد متهم به حمله به افسرانی هستند که در جریان حمله به کنگره به داخل جمعیت و به پایین پله‌های کنگره کشیده شدند.

اف.بی.آی در تلاش برای جلب کمک مردم برای شناسایی مظنونهای اغتشاش در کنگره که نامشان همچنین در فهرست افراد تحت تعقیب قرار دارد، بوده و تاکیدش بر مظنونهای متهم به حمله به مقامهای مجری قانون یا هدف گرفتن اعضای رسانه‌ها است. همچنین اف.بی.آی 100 هزار دلار جایزه برای اطلاعات منجر به دستگیری شخص یا اشخاص مسئول کار گذاشتن بمبهای لوله‌ای در واشنگتن دی.سی تعیین کرده است.

بر اساس اسنادی که سی.بی.اس نیوز دیده است، متهمان اغتشاش در کنگره آمریکا اهل 45 ایالت به علاوه واشنگتن دی.سی بوده‌اند و متوسط سن مظنونهای شناخته شده 42 است. همچنین مقامها از میان این متهمان بیش از 50 تن را به گروه‌های افراطگر شامل Proud Boys، Oath Keepers و QAnon مرتبط دانسته‌اند.

سی.بی.اس نیوز همچنین نوشت که به موجب بررسی اسناد دادگاهی و اسناد دیگر دریافته که دست کم 44 متهم جزو اعضای فعلی یا سابق ارتش هستند و همچنین دست کم 10 نفر از متهمان نیز به عنوان افسران مجری قانون کار کرده‌اند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها