کسب سهم 18 درصدی بازار پروتز زانو توسط یکی از شرکت‌های دانش بنیان

یکی از شرکت‌های دانش بنیان تولیدکننده پروتز مفصل زانو و لگن با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی و استفاده از تسهیلات تولید صنعتی موفق به تصاحب 18 درصد از سهم بازار این محصول در ایران شد.

کسب سهم 18 درصدی بازار پروتز زانو توسط یکی از شرکت‌های دانش بنیان
کد خبر: 483838
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۸ ۱۰:۴۰:۱۰

اعتمادآنلاین| هادی جواهری، مدیرعامل این شرکت خدمات پزشکی در مورد محصولات این شرکت گفت: انتقال دانش و فناوری تولید کاشتنی‌های ارتوپدی و توسعه صنایع مرتبط یکی از اهداف شرکت است و در این راستا این شرکت تحت لیسانس شرکت مدکتای سوئیس (Medacta) اولین تولیدکننده مفاصل زانو و ران در ایران است.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه این محصول با نمونه‌هایی که به استخوان پیچ می‌شوند متفاوت است، اضافه کرد: پزشک بافت استخوانی را بریده و خارج می‌کند و مفصل‌های تولیدی ما را جایگزین می‌کند. در حال حاضر سه محصول مفصل زانو، مفصل لگن و بای پولار (نیمه مفصل لگن) عمده‌ترین تولیدات ما را تشکیل می‌دهد.

جواهری کسب سهم بازار و میزان ظرفیت تولیدی این محصول را منوط به حمایت دولت از عمل‌های ارتوپدی در بیمارستان‌های دولتی دانست و ادامه داد: به عنوان مثال در زمان اجرای طرح سلامت و افزایش حمایت دولت میزان تقاضا برای این گونه عمل‌ها نیز افزایش یافت و به همان میزان تقاضای بیشتری برای محصولات ما وجود داشت، اما در سال جاری میزان تقاضا نصف شد و نزدیک به 22 هزار عمل زانو و همین مقدار عمل لگن و حدود 70 هزار عمل بای پولار در کشور داشتیم که ما نزدیک به 18 درصد از این بازار را تامین کردیم.

مدیرعامل این شرکت خاطرنشان کرد: تا پایان سال جاری، 75 درصد افزایش فروش را ثبت خواهیم کرد و در سال آینده نیز می‌توانیم با توان کنونی شرکت، میزان فروش را تا 120 درصد افزایش دهیم. با وجود اینکه برای تصاحب سهم 50 درصدی بازار هدف‌گذاری کردیم، اما به‌طور حتم 35 درصد از بازار را در سال آینده در اختیار می‌گیریم.

جواهری در مورد برنامه آینده این شرکت نیز گفت: زمینی را در پارک علم و فناوری سرزمین ایرانیان گرفتیم و در نظر داریم که کارخانه جدید خود را در این محل احداث کنیم. در حال برنامه‌ریزی برای خرید تجهیزات و طراحی کارخانه هستیم و برای تامین 100 درصدی نیاز کشور و امکان صادرات نیز برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

به نقل از روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، وی در مورد استفاده این شرکت از تسهیلات تولید صنعتی صندوق نوآوری و شکوفایی نیز تصریح کرد: برای تولید مفصل زانوی جدید از صندوق نوآوری و شکوفایی تقاضای تسهیلات کردیم که 12 میلیارد تومان مصوب شد و تاکنون 8 میلیارد آن را دریافت کرده‌ایم. این مبلغ برای خرید مواد اولیه و واردات دستگاه‌های مورد نیاز استفاده شده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها