کد خبر: 483854
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۸ ۱۰:۵۴:۰۰
| |

سناتور روس:

آمریکا نظم جهانی را برهم زده است

الکسی پوشکوف از سخنان وزیر امور خارجه آمریکا می توان استنباط کرد که ادعای آمریکا مبنی بر اعتراف به تضعیف نظم جهانی توسط این کشور گفت: ایالات متحده به برتری جویی و گسترش نظام سلطه خود بر جهان ادامه می دهد و این همان نظام ادعایی آمریکا مبتنی بر اصول و قواعد من درآوردی و خودسرانه است.

آمریکا نظم جهانی را برهم زده است
کد خبر: 483854
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۸ ۱۰:۵۴:۰۰

اعتمادآنلاین| «الکسی پوشکوف»، سیاستمدار و سناتور مشهور روسیه گفت: اقدامات آمریکا نظم جهانی را برهم زده است و این کشور همچنان بر برتری جویی در عرصه جهانی ادامه می دهد.

به گزارش ایرنا، پوشکوف رئیس کمیسیون سیاستگذاری اطلاعاتی شورای فدراسیون (مجلس سنای روسیه) روسیه روز شنبه در کانال تلگرامی خود با اشاره به اظهارات اخیر وزیر خارجه آمریکا که به اقدامات مختل کننده این کشور برای نظم جهانی اذعان کرده است، نوشت: این سخنان انتونی بلینکن فقط انتقاد از خود یا بویژه پذیرفتن مسوولیت جنایات یا اقدامات خلاف قوانین بین الملل آمریکا نیست.

وی افزود: این سخنان بلینکن، فقط انتقاد از دولت سابق آمریکا به رهبری دونالد ترامپ است.

سناتور روس نوشت: از سخنان وزیر امور خارجه آمریکا می توان استنباط کرد که آمریکا به برتری جویی و گسترش نظام سلطه خود بر جهان ادامه می دهد.

پوشکوف افزود: این همان نظام ادعایی آمریکا مبتنی بر اصول و قواعد من درآوردی و خودسرانه است.

آنتونی بلینکن،وزیر خارجه آمریکا دیروز در سخنرانی در سازمان ملل اعتراف کرد که برخی از اقدامات ایالات متحده در سالهای اخیر نظم جهانی را تضعیف کرده است.

وی خاطرنشان کرد که همه کشورها، از جمله ایالات متحده، باید در قبال تعهداتی که داوطلبانه به عنوان بخشی از عضویت خود در یک سازمان بین المللی پذیرفته اند، پاسخگو باشند.

بلینکن گفت: من می دانم که برخی از اقدامات ما در سال های اخیر نظم جهانی مبتنی بر قوانین بین المللی را تضعیف کرده و پایبندی آمریکا به این قوانین را زیر سوال برده است.

دولت آمریکا بویژه در دوره ترامپ بارها قوانین بین المللی را نقض کرد که از آن جمله می توان به نقض برجام اشاره کرد که دو سال پیش به رغم صدور قطعنامه 2231 شورای امنیت در حمایت از آن، واشنگتن به دلایل واهی از آن خارج شد.

مورد دیگر نقض قوانین بین المللی از سوی آمریکا به مساله سوریه مربوط می شود که نیروهای آمریکایی در آن حضور غیرقانونی دارند و در تاراج منابع نفت و گاز این کشور شرکت کرده و از تروریست ها بطور آشکار حمایت کرده و چند بار هم سوریه را بمباران کرده اند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها