کد خبر: 483862
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۸ ۱۱:۰۴:۰۰
| |

اقبال شاکری، رئیس فراکسیون جهادسازندگی مجلس:

کلیدی‌ترین مانع بر سر راه تولید در مناطق محروم، دیوار نظام بانکداری است

رئیس فراکسیون جهادسازندگی مجلس گفت: بر اساس نظارت‌های میدانی فراکسیون جهاد سازندگی و پیشرفت مجلس شورای اسلامی، یکی از کلیدی‌ترین موانع بر سر راه تولید و ایجاد اشتغال به ویژه در مناطق محروم کشور، دیوار نظام بانکداری است.

کلیدی‌ترین مانع بر سر راه تولید در مناطق محروم، دیوار نظام بانکداری است
کد خبر: 483862
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۸ ۱۱:۰۴:۰۰

اعتمادآنلاین| اقبال شاکری، رئیس فراکسیون جهادسازندگی مجلس در مورد اقدامات فراکسیون سازندگی و پیشرفت در راستای محرومیت‌زدایی، گفت: نبود قوانین منعطف و سازگار با شرایط اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی هر منطقه در کشور سبب شده تا به‌رغم تخصیص اعتبارات جهت اعطای تسهیلات به روستاییان در راستای رفع فقر و محرومیت، به دلیل درصد بالای سود و اخذ تضامین پیچیده بانکی، این اعتبارات مالی به صورت هدفمند منطبق بر فرصت‌های کسب و کار در هر منطقه هزینه نمی‌شود.

به گزارش خانه ملت، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلام شهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: بر اساس نظارت‌های میدانی فراکسیون جهاد سازندگی و پیشرفت مجلس شورای اسلامی، یکی از کلیدی‌ترین موانع بر سر راه تولید و ایجاد اشتغال به ویژه در مناطق روستایی و محروم کشور، دیوار نظام بانکداری است که متاسفانه منطبق بر شرایط اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی جوامع روستایی و مناطق محروم کشور نیست.

وی با تاکید بر ضرورت اصلاح و بازنگری قوانین در نظام بانکداری کشور در دو موضوع درصد سود بانکی و شیوه اخذ تضامین، تصریح کرد: تقویت بانکداری اجتماعی و اعتماد محور و راه‌اندازی صندوق‌های خُرد محلی می‌تواند در این زمینه راهگشا باشد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، تاکید کرد: البته برخی موسسات از جمله صندوق کارآفرینی امید و بانک رسالت در این زمینه اقداماتی را انجام داده‌اند اما رسیدن به یک مدل جامع در بانکداری اجتماعی، تلاش مضاعفی را می‌طلبد.

رئیس فراکسیون جهادسازندگی و پیشرفت مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: پیش نیاز این موضوع ارائه خدمات مشاوره کسب و کار به روستاییان از طریق راه‌اندازی مراکز مشاوره و رشد کسب و کار در مناطق محروم کشور است که خوشبختانه دانشگاه‌ها، مراکز تحقیقاتی و پارک‍‌های علم و فناوری در این زمینه ظرفیت‌های مناسبی دارند و می‌توان این ظرفیت‌ها را به صورت هدفمند بکار گرفت.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها