در نامه مقتدایی به معاون اول رییس‌جمهور و وزیر آموزش و پرورش؛

برگزاری حضوری امتحانات بازنگری شود

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به معاون اول رییس جمهور و وزیر آموزش و پرورش خواستار بازنگری در تصمیم برگزاری حضوری امتحانات شد.

برگزاری حضوری امتحانات بازنگری شود
کد خبر: 484053
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۸ ۱۷:۱۵:۳۸

اعتمادآنلاین| نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در نامه ای به معاون اول رییس جمهور و وزیر آموزش و پرورش خواستار بازنگری در تصمیم برگزاری حضوری امتحانات شد.

به گزارش ایسنا، متن نامه عباس مقتدایی نماینده مردم اصفهان در مجلس به جهانگیری و حاجی میرزایی به شرح زیر است:

«با توجه به تفاوت بسیار میان مناطق مختلف کشور و با توجه به عدم دسترسی شهرهای کوچک و برخی از شهرها به حمل و نقل عمومی و فاصله ای که افراد باید طی کنند تا به مدرسه برسند و نگرانی از اینکه برخی از مناطق کشور نتوانند فاصله گذاری اجتماعی را به خوبی اجرا و رعایت کنند و با عنایت به اینکه آموزشها به صورت مجازی انجام شده، با همان استدلال نیز می توان امتحانات را هم مجازی برگزار کرد.

همچنین با عنایت به تشویش و نگرانی گسترده خانواده های دانش آموزان که به دفاتر نمایندگان و از جمله اینجانب مراجعه نموده و مکررا به صورت تلفنی نارضایتی خود را از بی توجهی آموزش و پرورش ابراز کرده اند، خواهشمندم در اسرع وقت نسبت به بازنگری تصمیماتی که نگرانی های عمده برای دانش اموزان و اولیاء آنها ایجاد کرده است، اقدام و به اعتراضات ایشان توجه شود و امتحانات به تعویق و یا به صورت مجازی برگزار شود. نحوه طراحی سوالات امتحانی می تواند بگونه ای باشد که نگرانی های آموزشی برطرف شده و نوع طراحی بگونه ای باشد که متناسب با شرایط امتحانات مجازی باشد. شایان ذکر است درگذشته اعلام کرده بودیم که وزارت آموزش و پرورش نسبت به تشکیل کمیته و دعوت از کارشناسان، معلمان، دانش آموزان و... اقدام نماید و راه حل های موجود را بررسی نماید، ولی متاسفانه با اینکه افراد صاحب نظر زیادی در این خصوص راه حل هایی داشتند، توسط آن وزارتخانه اقدام و دعوتی صورت نگرفت. به نظر می رسد وزارت آموزش و پرورش قصد دارد مصرانه از تصمیم خود در رسانه ها و جلسات مختلف دفاع کند و به سخن منتقدین صاحب نظری که راهکارهای خوبی دارند بی توجهی کند.

رسانه های متعدد کشور اخیرا ضمن گلایه از این منش و روش وزارت آموزش و پرورش با تیترهایی همچون «مردم نگران جانشان هستند و مسئولان نگران تقلب کردن دانش آموزان»، از رویه و نگاه نادرست آن وزارتخانه نسبت به دانش آموزان گلایه کردند و این مساله نشان از نگاه سطحی و ضعف عملکرد وزارت آموزش و پرورش در مسائل مذکور است.

بدیهی است مجلس شورای اسلامی از بعد نظارتی می تواند پیامدهای منفی تصمیمات آموزش و پرورش را در قالب سوال از وزیر و یا سایر ابزارهای مهم نظارتی پیگیری کند لیکن چون بنا بر همکاری و تعامل با آموزش و پرورش می باشد، لذا از شخص جنابعالی خواستارم در کوتاه ترین زمان به این مبحث ورود و به خواسته دانش آموزان کشور توجه کنید.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها