کاظمی، رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها مطرح کرد:

آمار رد و تاییدصلاحیت‌ها در عملکرد ما تاثیری ندارد

رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها گفت: ملاک اظهارنظر افراد باید قانون و مستندات باشد و بدون اطلاع از این مسائل نباید با استناد به آمار، کسی حرفی بزند و ما نیز در روند بررسی‌های خود، صلاحیت قانونی افراد را ملاک قرار می‌دهیم.

آمار رد و تاییدصلاحیت‌ها در عملکرد ما تاثیری ندارد
کد خبر: 484058
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۸ ۱۷:۵۱:۰۸

اعتمادآنلاین| رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها اسلامی شهر و روستا اظهار داشت: بر اساس قانون مصرح و با تصمیم جمعی اعضای هیئت، از دیگر مراجع نیز در کنار مراجع چهارگانه به منظور بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات شوراها استفاده می شود.

به گزارش خانه ملت، سید حمیدرضا کاظمی تصریح کرد:در قانون فعلی تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراها آمده است که در روند بررسی صلاحیت داوطلبان در کنار مراجع چهارگانه قوه قضائییه، نیروی انتظامی،وزارت اطلاعات و ثبت می توان از سایر مراجع نیز در روند تکمیل اطلاعات استفاده کرد و در این دوره بنا به تشخیص، از دیگر مراجع نیز استفاده شده است.

وی افزود:در دوره های گذشته به نظرات مراجع قانونی توجه کافی نشد و نتیجه آن مشکلات زیادی بود که در سطح شوراها شهرهای مختلف پیش آمد و به اعتماد عمومی نسبت به این نهاد لطمه زد لذا ما امسال برای بازیابی اعتماد عمومی، حفظ جایگاه این نهاد و عمل به وظیفه قانونی مجلس انقلابی، دقت بیشتری به کار گرفتیم.

کاظمی تاکید کرد:فصل هفتم قانون اساسی و اصول مختلف آن به اهمیت و جایگاه شوراها اشاره دارد و نباید با بی توجهی به قانون، این نهاد که یکی از جلوه های حاکمیت مردمی نظام است، آسیب زد و بجای فشار به مجلس باید کسانی که در گذشته باعث حضور افرادی در شوراها شدند که اعتماد مردم را از بین بردند پاسخگو باشند،البته روند بررسی صلاحیت ها در مراحل اولیه خود است و هیئت مرکزی با دقت به شکایات رسیدگی خواهد کرد تا حق هیچ کسی ضایع نشود.

وی با انتقاد از فضا سازی های برخی از افراد نسبت به عملکرد مجلس گفت:ملاک اظهار نظر افراد باید قانون و مستندات باشد و بدون اطلاع از این مسائل نباید با استناد به آمار، کسی حرفی بزند و ما نیز در روند بررسی های خود، صلاحیت قانونی افراد را ملاک قرار می دهیم و نگاه سیاسی و یا آمار رد صلاحیت ها و تایید صلاحیت ها در عملکرد ما تاثیری ندارد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها