وزیر راه اعلام کرد

نفروختن بلیت سفر به کرونایی‌ها/ تذکر پیامکی به قرنطینه‌شکنان

وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد که هیچ بیمار کرونایی نمی‌تواند با وسایل حمل‌ونقل عمومی سفر برود چون بلیتی به او فروخته نخواهد شد و بر اساس رصدهای صورت گرفته موبایلی آن‌ها عمدتا سفرهای درون‌شهری داشته‌اند نه برون‌شهری.

نفروختن بلیت سفر به کرونایی‌ها/ تذکر پیامکی به قرنطینه‌شکنان
کد خبر: 484078
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۹ ۰۸:۲۷:۰۰

اعتمادآنلاین| در پی طرح اظهارات ایرج حریرچی -معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی - مبنی بر اینکه 51 هزار نفر از کسانی که برگه دستشان است و کرونا مثبت هستند قرنطینه شان را به فواصل چندین کیلومتری و حتی مسافرت شکسته‌اند سراغ بسیاری از مسئولان وزارت راه‌ وشهرسازی در بخش‌های مختلف حمل و نقل هوایی، ریلی و جاده‌ای رفتیم که همه آن‌ها بر این نکته تاکید کردند که سامانه ماسک از سال گذشته در سیستم‌های بلیت‌فروشی آن‌ها فعال شده و اگر مسافری تست کرونایش مثبت شده باشد نمی‌تواند بلیت تهیه کند و از مسافرت او جلوگیری به عمل خواهد آمد.

به گزارش ایسنا، محمد اسلامی - وزیر راه و شهرسازی درباره اینکه آیا به مسافر مشکوک یا مبتلا به کرونا در ماه‌های گذشته بلیتی برای سفر فروخته شده است و اساسا این آمارهای ارائه شده نسان‌دهنده نقص و مشکل در کدام بخش است؟ اظهار کرد: مسافرانی که به کرونا مبتلا شده باشند به هیچ وجه اجازه سفر با وسایل حمل و نقل عمومی داده نمی‌شود و نمی‌توانند بلیتی را برای سفر تهیه کنند.

وی افزود: از سوی دیگر همه مسافرانی که تست کرونای آن‌ها مثبت شده است از طریق سیستم BTS ردیابی می‌شوند و اگر قرنطینه خود را بشکنند برای آن‌ها پیامک هشدار ارسال می‌شود که باید در خانه و قرنطینه بمانند.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: بر اساس ردیابی‌های صورت گرفته مسافران کرونایی عمدتا از شهرشان خارج نشده‌اند و غالبا سفرهای درون شهری داشته‌اند که دائما آن‌ها رصد می‌شوند و در صورت جا به جایی به آن‌ها به صورت پیامکی تذکر داده می‌شود.

اسلامی تاکید کرد: سامانه ماسک همچنان در همه شقوق حمل ونقل فعال بوده و کد ملی مسافران برای تهیه بلیت و انجام سفر با اطلاعات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی چک می‌شود، بنابراین کسی نمی‌تواند با داشتن پاسخ مثبت تست کرونا به سفر با این وسایل حمل و نقل عمومی برود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها