کد خبر: 484150
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۹ ۰۹:۲۷:۱۵
| |

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری تهران مطرح کرد؛

واگذاری «گود میلاد» به معنای شهر فروشی نیست

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری تهران گفت: پروژه گود میلاد با ظرفیت‌های فرهنگی و اجتماعی از سوی کمیسیون ماده پنج ابلاغ شده به یک بانک واگذار می‌شود.

واگذاری «گود میلاد» به معنای شهر فروشی نیست
کد خبر: 484150
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۹ ۰۹:۲۷:۱۵

اعتمادآنلاین| شکرالله بنار، با عنوان این مطلب که نزدیک به 10 سال قبل قراردادی بین سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری و شرکت قدر از زیرمجموعه‌های بنیاد تعاون ناجا برای فاز 2 پروژه میلاد به صورت مشارکت مدنی بسته شد تا شریک تجاری گود میلاد را بسازد، افزود: اما شرکت مذبور توان مالی مناسبی نداشت و فقط گود برداری کرده و سپس پروژه را رها کرد.

به گزارش مهر، وی ادامه داد: پروژه هر روز با بارش باران مرکز همایش برج میلاد را در معرض خطر قرار می‌داد و وظیفه داشتیم مساله این پروژه بزرگ را هرچه سریع‌تر حل کنیم.

نخستین کار این بود که تکلیف شریک پروژه مشخص شود، بنابراین در شرایط بسیار سخت قرارداد پروژه با شرکت قدر فسخ شد و پس از آن به دنبال شریک مناسب بودیم.

بنار اظهار داشت: سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری تهران با پرداخت هزینه‌های شریک این پروژه را آزاد سازی کرد و امروز 4.5 هکتار زمین در یکی از مرغوب ترین موقعیت‌های تجاری در سطح تهران آماده سرمایه گذاری است.

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری تهران با بیان اینکه بر اساس مصوبه کمیسیون ماده 5، برای قسمت گود میلاد و سه قسمت دیگر آن سه طرح مجزا داد که مجموعه آنها در یک بسته مصوب به سازمان سرمایه‌گذاری ابلاغ شد، گفت: در قسمت گود، بخش‌هایی مانند گالری، مراکز تجاری و اداری با رویکرد اقتصاد فرهنگی دیده شده و ما همین بستر را با یک بانک به کارشناسی گذاشتیم و اجرای پروژه گود میلاد در هفته‌های آینده با همین ظرفیت و کاربری‌ها به بانک مذکور واگذار می‌شود.

وی ادامه داد: در شرایط کنونی راهی جز استفاده از منابع بخش خصوصی برای توسعه شهر وجود ندارد و باید فضا برای مشارکت بخش خصوصی فراهم شود.

این بخش المان‌ها، سازه‌ها و تجهیزات را ایجاد خواهد کرد که بر مبنای طرح جامع و طرح تفصیلی و در راستای توسعه «تهران شهری برای همه» است.

بنار تاکید کرد: در واقع اگر رویکرد این باشد که از بخش خصوصی اصلاً استفاده نشود یا مدلی ایجاد شود که بخش خصوصی رغبتی برای مشارکت نداشته باشد، توسعه شهر انجام نمی‌شود و شهر به یک شهر کهنه و بدون زیرساخت‌های مؤثر تبدیل می‌شود.

اگر شهرداری تهران به دنبال شهر فروشی و مال سازی بود هیچ گاه این پروژه را به بانک واگذار نمی‌کرد، رویکرد ما انتفاع شهر و شهروندان است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها