سیدمحمد ناظم‌الشریعه، سرمربی تیم ملی فوتسال:

برای تیم ملی فوتسال باید ستاد ویژه ای تشکیل شود / کی‌روش همیشه به جزییات اهمیت می‌داد

سرمربی تیم ملی فوتسال گفت: در جلسه با عزیزی خادم تاکید کردم باید ستاد ویژه ای برای حمایت از تیم ملی فوتسال قبل از جام جهانی تشکیل شود.

برای تیم ملی فوتسال باید ستاد ویژه ای تشکیل شود / کی‌روش همیشه به جزییات اهمیت می‌داد
کد خبر: 484177
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۹ ۱۰:۰۱:۰۰

اعتمادآنلاین| سید محمد ناظم‌الشریعه درباره منتفی شدن حضور تیم ملی فوتسال کشورمان در تورنمنت تایلند اظهار داشت: یکی از مشکلات ما این است که باید همه کارها را به صورت مکتوب انجام دهیم و قراردادها بسته شود تا براساس آن برنامه‌ریزی کنیم. با وجود تمام تلاش‌های پرهیزگار و همکارانش متأسفانه سه روز قبل به ما گفتند تورنمنت تایلند لغو شده و در ادامه اعلام کردند به تأخیر افتاده است. شب گذشته هم فهمیدم قرار است این تورنمنت قبل از جام جهانی برگزار شود.

وی افزود: این مسائل خوب نیست. کل برنامه‌ریزی ما تغییر می‌کند و باید مجدد جلسه‌ای را با سازمان لیگ تشکیل داده و به نتیجه مثبتی برسیم. امسال برای تیم ملی فوتسال خیلی شلوغ است. جام جهانی، مقدماتی جام ملتهای آسیا و مرحله نهایی جام ملت‌ها را پیش رو داریم و می‌توان گفت سالی فوتسالی است و باید توجه ما ویژه‌تر باشد.

سرمربی تیم فوتیال کشورمان درباره اینکه با این تفاسیر آیا در صورت برگزاری تورنمنت تایلند قبل از جام جهانی فوتسال در آن شرکت نمی‌کنیم گفت: واقعیت همین است زیرا برنامه‌ریزی کرده‌ایم. از دوماه قبل بازی دوستانه با ژاپن هماهنگ شده و کارهای امضای قرارداد هم به شکل مکتوب انجام شده است. 25 مرداد باید به ژاپن برویم و دو بازی دوستانه برگزار کنیم. سپس به ایران بازمی‌گردیم. قرار است دو سه هفته مانده به جام جهانی هم یا به بلاروس برویم یا اینکه تیم این کشور به ایران بیاید.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم قبل از جام جهانی در تورنمنت تایلند شرکت کنیم کل برنامه‌های ما تغییر می‌کند. طبق تماس روز گذشته با تایلند متوجه شدیم دو تورنمنت برگزار می‌کنند که یکی از آنها جام جهانی کوچک در اواخر تیر است اما نمی‌دانیم چه اتفاقاتی می‌افتد و باید این موضوع را هم به شکل مکتوب اعلام کنند. مشغول رایزنی هستیم تا در همان تیرماه یک تورنمنت در شیراز برگزار کنیم تا کارها جمع‌وجورتر شود. کار سخت است اما برای اینکه فردا پشیمان نشویم باید برنامه‌ریزی خوبی انجام بدهیم.

سرمربی تیم فوتسال کشورمان درباره لزوم تشکیل یک کمیته ویژه برای آماده‌سازی این تیم قبل از جام جهانی 2021 لیتوانی توضیح داد: این موضوع کاملا درست است. صبح پنجشنبه هفته قبل همراه دو همکارم به دیدار عزیزی خادم رفتم که میرشاد ماجدی هم در آن جلسه حضور داشت. اولین نکته‌ای که درباره آن بحث کردم تشکیل ستادی ویژه برای حمایت از تیم ملی فوتسال در جام جهانی بود. به ویژه باید برخی اعضای کمیته بین‌المللی در آن عضویت داشته باشند تا زودتر کارهای ما هماهنگ شود و به جایی برسیم که بتوانیم برنامه‌ریزی کنیم.

ناظم‌الشریعه ادامه داد: اکنون لیگ ما درحال اتمام است و باید استراحتی به بچه‌ها بدهیم. سپس با شروع تمرینات به فکر برنامه‌ریزی شروع مجدد لیگ هم باشیم. بازیکنان شرایط سختی دارند و وقتی می‌خواهند به جام جهانی بیایند باید از لحاظ روحی، روانی و باشگاهی شرایط مساعدی داشته باشند. هر چند این نکات ریز است اما بسیار تأکید کننده است. کارلوس کی‌روش همیشه نکته‌ای را متذکر می‌شد و می‌گفت جزئیات، جزئیات و جزئیات.

وی خاطرنشان کرد: کی‌روش می‌گفت همین جزئیات بین باشگاه‌های خوب با سایر باشگاه‌ها تفاوت می‌گذارد. بایرن‌مونیخ را مثال زده و می‌گفت دلیل اینکه این تیم برخلاف تیم‌هایی مانند کلن که بیشتر به دنبال نیفتادن هستند، به دنبال قهرمانی است همین توجه کردن به جزئیات است. تیم ما هم در سال 2016 به همین موضوع فکر کرد و اکنون هم باید این کار تکرار شود. تجربه آن سال را داریم و باید راهی که به نتیجه رسیده است را تکرار کرده و ادامه بدهیم. باید قوی‌تر نسبت به آن راه کار کنیم و شاید این تجربه هم به ما کمک کند.

سرمربی تیم فوتسال کشورمان درباره اینکه شنیده می‌شود سازمان برنامه و بودجه قصد تأمین بودجه آماده‌سازی این تیم برای جام جهانی را دارد، گفت: یکی از کارهای خوبی که عزیزی خادم انجام می‌دهد، برگزاری جلسه با دو سه نفر از رجال سیاسی مملکت است. باید این اتفاقات بیفتد زیرا خیلی می‌تواند کمک کند. ارتباط گرفتن با امثال ظریف و نوبخت خیلی خوب است. نوبخت به اردوی تیم ملی فوتسال آمد و گفت قطعاً کمک می‌کنیم. یکی از مشکلاتی که فدراسیون فوتبال با آن دست و پنجه نرم می‌کند همین مسائل مالی است.

وی افزود: روی که با عزیزی خادم جلسه داشتیم، در نیم ساعت اول فقط مشکلات را تشریح کرده و می‌گفت چه هجمه‌ای وجود دارد. بحث شستا آخرین مورد است. متأسفانه هجمه‌ای اطراف فدراسیون فوتبال را گرفته و در این وضعیت کار بسیار مهمی مثل آماده‌ سازی تیم ملی فوتبال برای صعود به جام جهانی هم پیش‌رو داریم. مردم توقع دارند. از طرفی باید برای تیم ملی فوتسال هم چنین اتفاقی رخ بدهد. کار خیلی سخت است.

سرمربی تیم فوتیال کشورمان ادامه داد: اینکه فقط فدراسیون فوتبال بتواند چنین کارهایی انجام بدهد محال است. باید از جاهای مختلف حمایت همه‌جانبه شود تا دغدغه‌هایش کمتر شود. فدراسیون فوتبال فقط باید کارهای فنی انجام بدهد و از این تیم‌ها جوری حمایت شود که آب در دل مربیان تکان نخورد. خواهش می‌کنم همه اهالی فوتبال و فوتسال در کنار سیاسیون دور هم جمع شوند تا کار بزرگی انجام دهیم. حتی صعود تیم ملی ایران در مرحله بعدی هم از لحاظ مالی به ما کمک می‌کند. این مسائل بزرگ و تأثیرگذار است.

ناظم‌الشریعه درباره قطعی بودن حضور تیم ملی فوتسال در تورنمنت‌های شیراز و ژاپن توضیح داد: تاکنون این دو تورنمنت تقریبا ثابت شده است. مجوزهای لازم را از عزیزی خادم گرفته و برنامه‌ریزی را برای مسابقات شیراز انجام داده‌ایم. قرارداد تورنمنت ژاپن هم تا حد زیادی تنظیم شده اما آنها حرفه‌ای هستند و تا زمانی که قرارداد ارسال نشود آن را اعلام نمی‌کنند. ما هم باید به همین شکل رفتار کنیم و ژاپن از طریق سایت خود برنامه بازی دوستانه را اعلام می‌کند زیرا میزبان هستند.

وی اضافه کرد: حضور یکی دو تیم در تورنمنت شیراز قطعی شده است. طبق پیگیری‌هایی که انجام داده‌ایم می‌خواهیم تیم‌هایی که به جام جهانی صعود کردند به این جام بیاوریم. صعود ونزوئلا قطعی شده، البته اینها کم هستند و باید اتفاق‌های بهتری بیفتد یا اردوهای مناسب‌‌تری برگزار کنند، این خیلی مهم است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها