کد خبر: 484393
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۹ ۱۴:۵۷:۰۰
| |

رقابت تمام‌عیار در جاده تهران-اصفهان

آیا این فینال لیگ برتر است؟

در ادامه مسابقات هفته بیست‌ودوم لیگ برتر فوتبال، از ساعت 20:45 امشب در اصفهان نبردی برگزار می‌شود که شاید -البته فقط شاید- بتوان به آن لقب «فینال لیگ» را داد.

آیا این فینال لیگ برتر است؟
کد خبر: 484393
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۹ ۱۴:۵۷:۰۰

اعتمادآنلاین| بله؛ می‌دانیم که مسابقات لیگ به صورت دوره‌ای برگزار می‌شود و به اصطلاح فینال ندارد، اما زمانی که بحث دوئل دو رقیب بسیار نزدیک در میان باشد، تعبیری بهتر از این وجود نخواهد داشت.

به گزارش دنیای اقتصاد، این حکایت بازی امروز سپاهان- پرسپولیس است؛ دو تیمی که مدت‌هاست در جدول رده‌بندی سایه به سایه در حرکت هستند و رقابت امروز آنها در حساس‌ترین شرایط ممکن برگزار می‌شود. در دوره‌ای که پرسپولیس سرگرم پشت سر گذاشتن لیگ قهرمانان آسیا بود، سپاهان یک مسابقه لیگی دشوار را در خانه نساجی برگزار کرد و با سوپرگل احسان حاج‌صفی به پیروزی رسید. به این ترتیب طلایی‌پوشان اصفهانی با 44 امتیاز از 21 بازی به صدر جدول رسیدند. این در حالی است که پرسپولیس با 41 امتیاز از 20 بازی این تیم را تعقیب می‌کند. به این ترتیب اگر پرسپولیس برنده بازی امروز باشد، با یک بازی کمتر صدر جدول را از سپاهان باز پس خواهد گرفت، اما اگر سپاهان مسابقه را ببرد، فاصله‌اش را با سرخپوشان به شش امتیاز افزایش خواهد داد؛ عددی که در فاصله هشت هفته به پایان فصل، از نظر روحی روی تیم رقیب فشار وارد می‌کند.

خرده نکات ال‌کلاسیکویی


پرسپولیس و سپاهان دو تیم ریشه‌دار در فوتبال ایران هستند که نبردهای رودرروی آنها، مخصوصا از زمان تاسیس لیگ برتر بسیار جذاب از آب در آمده است. از این جهت به این بازی لقب «ال‌کلاسیکوی ایران» داده شده است که چندان بیراه به‌نظر نمی‌رسد. پس خوب است قبل از بازی امشب بدانید از آخرین پیروزی سپاهان برابر پرسپولیس در اصفهان شش سال می‌گذرد. در طول این مدت 10 نبرد بین دو تیم برگزار شده که در آنها پنج‌بار پرسپولیس برنده شده، چهار مسابقه به تساوی انجامیده و تنها یک بار سپاهان طعم برتری را چشیده که آن هم فصل گذشته در تهران بوده است. نکته دیگر اینکه بازی رفت دو تیم در ورزشگاه آزادی به تساوی بدون گل انجامید. سپاهان در دقایق پایانی آن مسابقه میل به برتری را نشان می‌داد، اما درخشش حامد لک یک امتیاز را برای میزبان نگه داشت. از سوی دیگر چهار ستاره نسبت به بازی رفت به مسابقه امشب افزوده شده‌اند؛ سپاهان بین دو نیم‌فصل احسان حاج‌صفی را جذب کرده و پرسپولیس هم مهدی ترابی، عیسی آل‌کثیر و شهریار مغانلو را در اختیار دارد. این نکته را هم بگوییم و خلاص؛ بازی امشب می‌تواند جنگی برای تاریخ هم باشد. پرسپولیس شش قهرمانی در لیگ برتر دارد و سپاهان پنج عنوان؛ بنابراین سپاهان در پی قهرمانی این فصل است تا با رکورد پرسپولیس مساوی کند، اما اگر قرمزها جام امسال را هم بگیرند و به قول خودشان «گلات» کنند، در تعداد قهرمانی‌های لیگ برتر هفت به پنچ پیش می‌افتند و دست‌نیافتنی‌تر از قبل خواهند شد.

نیمه دیگر تهران- اصفهان

دوئل امشب تهران- اصفهان اما یک نیمه دیگر هم دارد؛ جایی که استقلال از ساعت 22:15 باید در ورزشگاه آزادی به مصاف ذوب‌آهن برود. آبی‌ها با 34 امتیاز از 19 بازی کاملا بخت قهرمانی دارند، اما ذوب‌آهن با 18 امتیاز از 20 بازی خطر سقوط را حس می‌کند. در ذوب‌آهن قاسم حدادی‌فر کاپیتان این تیم به خاطر پارگی رباط صلیبی ادامه فصل را از دست داد و در استقلال هم محمد نادری، وریا غفوری و فرشید اسماعیلی احتمالا به‌دلیل مصدومیت در بازی امشب غایب خواهند بود. این نکته را هم بدانید که محمدحسین مرادمند مدافع استقلال در صورت دریافت کارت زرد در بازی امشب، حضور در دربی روز جمعه تهران را از دست خواهد داد. امشب یک بازی دیگر هم داریم که از ساعت 21:20 بین پیکان و تراکتور برگزار خواهد شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها