کد خبر: 484477
|
۱۴۰۰/۰۲/۲۰ ۰۷:۵۵:۰۰
| |

صداوسیما و تقابل مستقیم با رئیس جمهور/ صداوسیما تلاش می کند تا آخرین لحظه حضور دولت به تقابل و رویارویی ادامه دهد

معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر ریاست‌جمهوری در توییتی نوشت: ‌«دیروز روحانی میزبان جمعی از مسوولان نظام سلامت، تولیدکنندگان و تامین‌کنندگان واکسن بود.جلسه‌ای امیدآفرین که هم توانمندی کادر درمان در موج چهارم کرونا را روایت  و هم افق روشن واکسیناسیون را تصویر می‌کرد. پخش این نشست از صداوسیما می‌توانست به آرامش و امید بیشتر بینجامد.»

صداوسیما و تقابل مستقیم با رئیس جمهور/ صداوسیما تلاش می کند تا آخرین لحظه حضور دولت به تقابل و رویارویی ادامه دهد
کد خبر: 484477
|
۱۴۰۰/۰۲/۲۰ ۰۷:۵۵:۰۰

اعتمادآنلاین| دویست و بیست و سومین نشست ستاد هماهنگی اقتصادی دولت در حالی روز یکشنبه و به ریاست رییس‌جمهوری برگزار شد که ابتدای این نشست پیروی تصمیمات ستاد هماهنگی اقتصادی دولت برای تامین منابع لازم و اولویت‌بخشی در پرداخت‌های ضروری تهیه، تامین و خرید واکسن، دستگاه‌های مختلف گزارش اقدامات انجام شده در این زمینه را ارایه کردند. گزارش‌هایی که به مباحث مختلف در‌خصوص چگونگی مدیریت کرونا و مقابله با ادامه همه‌گیری کووید-19 می‌پرداخت و بر این اساس تهیه و تامین واکسن از صندوق کوواکس و خرید و واردات واکسن مطابق توافقات انجام شده با برخی کشورها، تسریع در پرداخت منابع تخصیص ‌یافته و هماهنگی‌های لازم میان دستگاه‌ها برای پیشبرد امور جهت تامین فوری واکسن مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش روزنامه اعتماد، نشستی که رییس‌جمهوری در ادامه آن، بار دیگراز آثار تحریم بر اوضاع و احوال کشور به‌ویژه در مسیر مقابله با کرونا گفت و ازجمله تاکید کرد که تامین و واردات واکسن باید با روالی منطقی انجام شود تا پایان تیرماه امسال، هدف دولت در واکسیناسیون حدود 13 میلیون نفر از شهروندانی که درگروه‌های پرخطر قرار دارند، محقق شود. حسن روحانی همچنین در بخش دیگری از این نشست با اشاره به کمک‌های معیشتی دولت، بر تداوم این رویه در راستای کاهش بخشی از مشکلات معیشتی شهروندان تاکید کرد.


حسن روحانی اما جز آنچه پیش از ظهر یکشنبه درباره کرونا گفت، شامگاه شنبه نیز در جریان دیدار با جمعی از مسوولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و تعدادی از مدیران شرکت‌های فعال در زمینه تولید واکسن کرونا، به فرآیند کاری ستاد ملی مدیریت کرونا و مانع‌تراشی‌های امریکا و تحریم‌ها برای واردات واکسن اشاره و ضمن تاکید بر لزوم تولید واکسن، اطلاعاتی درباره واکسن‌های تولید داخل ارایه کرد. آنچه اما در این میان محل تامل بود، آنجا رقم خورد که اگرچه روحانی در این سخنان و البته دیگر سخنرانی‌ها و برنامه‌های خود، بیش از هر نکته، بر فرآیند مدیریت کرونا در کشور و تهیه واکسن یا چند و چون حمایت‌ها و کمک‌های معیشتی دولت تاکید داشته و دارد اما صداوسیما در اقدامی عجیب این سخنان را سانسور کرده است. اقدامی که البته مسبوق به سابقه بود و طبیعتا با واکنشی روبه‌رو شد که پیش از این نیز در موارد مشابه شاهد آن بودیم.


علیرضا معزی، معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر ریاست‌جمهوری دیروز در واکنش به این اقدام صداوسیما در توییتی نوشت: ‌«دیروز روحانی میزبان جمعی از مسوولان نظام سلامت، تولیدکنندگان و تامین‌کنندگان واکسن بود.جلسه‌ای امیدآفرین که هم توانمندی کادر درمان در موج چهارم کرونا را روایت و هم افق روشن واکسیناسیون را تصویر می‌کرد. پخش این نشست از صداوسیما می‌توانست به آرامش و امید بیشتر بینجامد.»


البته پیش از این، خبری آمده ‌بود که ستاد انتخابات سازمان صداوسیما با ایجاد محدودیت برای پخش زنده رییس‌جمهوری، به دفتر او اعلام کرده که به علت حساسیت فضای انتخابات، تنها اجازه پخش زنده سخنان او در 3جلسه «هیات دولت»، «ستاد کرونا» و «پنجشنبه‌های افتتاح» را خواهد داد و به همین دلیل هم به‌گفته معزی، سخنرانی روحانی برای روز کارگر و معلم از صداوسیما پخش نشد. عجیب آنکه در دور دوم ریاست‌جمهوری از آنجا که مطابق قانون، امکان کاندیداتوری رییس‌جمهوری وقت وجود ندارد، حذف سخنرانی روحانی از صداوسیما اساسا محلی از اعراب ندارد. آن‌هم در شرایطی که این روزها به‌کرات شاهد حضور چهره‌های اصولگرایی هستیم که بعضا به‌طور رسمی اعلام کاندیداتوری کرده‌اند.


این اما اولین‌بار نیست که پخش زنده سخنان رییس‌جمهوری در صداوسیما و به بهانه انتخابات ملغی می‌شود. همین چندی پیش بود که علیرضا معزی خبر داد که به‌‌رغم هماهنگی‌های لازم و موافقت رییس سازمان صداوسیما برای پخش زنده سخنرانی‌های رییس‌جمهوری در نشست‌های رمضان، سخنرانی روحانی در نشست با کنشگران سیاسی صرفا به دلیل مخالفت رییس شبکه خبر از آنتن زنده این شبکه حذف شده است. اختلافات صداوسیما با دولت تمام طول این 8 سال بر کسی پوشیده نبوده و نیست. اختلافاتی که تا آنجا پیش رفت که پس از توهین به رییس‌جمهوری در صداوسیما، حضور علی علی‌عسگری در نشست‌های هیات دولت تا مدتی منتفی شده ‌بود. بهمن سال گذشته و زمانی که درپی آنچه در برنامه «زاویه» رخ داد، تا چند هفته خبری از دعوت دولت از علی‌ علی‌عسگری نبود. پخش سریال «گاندو» نیز این اواخر منجر به رسانه‌ای شدن این اختلافات دامنه‌دار شد و با این اوصاف به نظر می‌رسد صداوسیما تلاش دارد تا آخرین لحظه حضور دولت به این تقابل و رویارویی ادامه دهد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها