کد خبر: 484619
|
۱۴۰۰/۰۲/۲۰ ۱۱:۱۴:۰۰
| |

مصر سفیر اسرائیل را احضار کرد

وزارت خارجه مصر یکشنبه شب (دیشب)، امیره اورون سفیر اسرائیل در قاهره را در اعتراض به تجاوزات این رژیم علیه قدس اشغالی و تلاش برای کوچاندن اجباری فلسطینیان از محله شیخ جراح، احضار کرد.

مصر سفیر اسرائیل را احضار کرد
کد خبر: 484619
|
۱۴۰۰/۰۲/۲۰ ۱۱:۱۴:۰۰

اعتمادآنلاین| وزارت خارجه مصر در اعتراض به تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان در قدس اشغالی و مسجدالأقصی، سفیر این رژیم را احضار کرد.

به گزارش فارس، وزارت خارجه مصر یکشنبه شب (دیشب)، «امیره اورون» سفیر رژیم صهیونیستی در قاهره را در اعتراض به تجاوزات این رژیم علیه قدس اشغالی و تلاش برای کوچاندن اجباری فلسطینیان از محله شیخ جراح، احضار کرد.

طبق گزارش وبگاه «الخلیج الجدید»، وزارت خارجه مصر پس از احضار سفیر رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای بر اهمیت احترام به اماکن مقدس اسلامی و حمایت از غیرنظامیان فلسطینی به ویژه نمازگزاران فلسطینی در مسجدالأقصی تأکید کرد و رژیم صهیونیستی را به مسئولیت‌پذیری برای کنترل وضعیت امنیتی در قدس فراخواند.

وبگاه «الیوم السابع» نیز نوشت که «نزیه النجاری» دستیار وزیر خارجه مصر روز یکشنبه نشستی را با سفیر رژیم صهیونیستی برگزار کرد.

النجاری در این نشست بر موضع مخالف مصر با یورش رژیم صهیونیستی به مسجدالأقصی، ضرورت احترام به اماکن مقدس اسلامی و حمایت از غیرنظامیان فلسطینی و حفظ حقوق آن‌ها برای به جا آوردن شعائر دینی تأکید کرد.

بنا بر این گزارش، همچنین از سفیر رژیم صهیونیستی خواسته شد تا پیامی را به مقامات این رژیم ابلاغ کند مبنی بر اینکه حمایت از نمازگزاران فلسطینی و اجازه به آن‌ها برای به جا آوردن نماز در امنیت و آزادی ضروری است و مسئولان اسرائیل باید به مسئولیت خود برای کنترل اوضاع امنیتی قدس عمل کنند.

این در حالی است که شب گذشته در ادامه حملات نظامیان صهیونیست به فلسطینی‌ها در محله شیخ جراح در قدس شرقی، دست کم 14 فلسطینی مجروح شدند که چهار نفر از آنها به بیمارستان انتقال یافتند.نظامیان صهیونیست، دیشب همچنین در باب العامود در مسجدالاقصی به فلسطینی‌ها حمله کردند تا آنها را متفرق کنند. نظامیان رژیم صهیونیستی همچنین تعدادی از معترضان فلسطینی را در محله شیخ جراح و باب العامود بازداشت کردند.

از صبح امروز دوشنبه نیز نظامیان صهیونیست با یورش به صحن‌های مسجدالأقصی، نمازگزاران و تحصن‌کنندگان فلسطینی را هدف ضرب و شتم قرار دادند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها