کد خبر: 484882
|
۱۴۰۰/۰۲/۲۱ ۰۸:۱۲:۰۰
| |

اتحادیه اروپا: اخراج فلسطینی‌ها غیرقانونی است

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد تخلیه محله شیخ جراح از فلسطینی‌ها غیرقانونی است و احترام به اماکن مقدس را خواستاریم.

اتحادیه اروپا: اخراج فلسطینی‌ها غیرقانونی است
کد خبر: 484882
|
۱۴۰۰/۰۲/۲۱ ۰۸:۱۲:۰۰

اعتمادآنلاین| مقامات اتحادیه اروپا و نهاد‌های بین المللی خواستار توقف تخلیه فلسطینی‌های ساکن در محله شیخ جراح شدند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، اتحادیه اروپا اعلام کرد تخلیه محله شیخ جراح از فلسطینی‌ها غیرقانونی است و احترام به اماکن مقدس را خواستاریم.

خبرگزاری رویترز نیز گزارش داد جوزپ بورل، مسئول ارشد سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه و در پی زخمی شدن بیش از سیصد فلسطینی در درگیری با نظامیان صهیونیست در بخش شرقی شهر قدس، توقف درگیری‌ها و برقراری آرامش در این منطقه را خواستار شد.

مسئول ارشد سیاست خارجه اتحادیه اروپا در کنفرانس خبری گفت: شرایط و وضعیت مربوط به اخراج خانواده‌های فلسطینی از شرق شهر قدس بسیار نگران کننده است.

بورل افزود: این گونه اقدامات بر اساس قوانین بین المللی ‏غیر قانونی است و تنها باعث تشدید تنش و درگیری می‌شود و برای کاستن تنش‌ها در شرق شهر قدس نباید از هیچ تلاشی دریغ کرد.

در خبری دیگر، هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان در واکنش به درگیری‌های شدید در مسجدالاقصی در صفحه توییترش نوشت: طی روز‌های گذشته با بسیاری از شرکای خود در مورد کاهش تنش‌ها و وخامت اوضاع در قدس در تماس بوده ایم. ما تنها از هر دو طرف می‌خواهیم از شدت این تنش‌های بحرانی بکاهند. دو طرف می‌توانند در این موضوع، سهیم باشند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها