کد خبر: 484980
|
۱۴۰۰/۰۲/۲۱ ۱۰:۳۴:۰۰
| |

نمایندگان از پاسخ های وزیر آموزش و پرورش قانع شدند/ قول حاجی میرزایی برای در دستور کار قرار دادن صندوق فرهنگیان

نمایندگان از پاسخ های وزیر آموزش و پرورش قانع شدند و حاجی میرزایی قول مساعد داد که در اولین فرصت وضعیت صندوق فرهنگیان را در دستور کار خود قرار دهد.

نمایندگان از پاسخ های وزیر آموزش و پرورش قانع شدند/ قول حاجی میرزایی برای در دستور کار قرار دادن صندوق فرهنگیان
کد خبر: 484980
|
۱۴۰۰/۰۲/۲۱ ۱۰:۳۴:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش در نشست علنی امروز در مجلس حضور یافت تا به سوالات نمایندگان پاسخ دهد.

به گزارش ایرنا، ابراهیم عزیزی نماینده شیراز به عنوان نماینده سوال کننده گفت: آموزش و پرورش رکن توسعه کشور است این نهاد، کارخانه کادرسازی و تربیت نیروی انسانی برای آینده کشور است، امروز شاهد مشکلات عدیده ای در این سازمان هستیم.

وی با طرح این سوال که دلیل بی ثباتی مدیریت و سیاسی کاری و همچنین افت تحصیلی و بکارگیری عناصر سابقه دار در آموزش و پرورش چیست؟ تصریح کرد: امروز آموزش و پرورش به دلیل عدم اجرای طرح تحول به لشکرگاه بیکاران تبدیل شده و هیچ برنامه ای در تربیت نیروی ماهر و تامین حداقل نیازهای معلمان ندارد و این وزارتخانه بدون مدیریت اداره می‌شود .

عزیزی گفت: تجمعات مکرر جلوی مجلس نشانه همین بی‌مدیریتی در آموزش و پرورش است و کنار گذاشتن سند تحول موجب شده این نهاد به یک وزارتخانه تقلیدی و فاقد روحیه پرسشگری تبدیل شود.

وی خطاب به وزیر آموزش و پرورش گفت: شما مدعی هستید ماموریت سیاسی در این نهاد ندارید، اما سندی وجود دارد که شخصی را در وزارتخانه محکوم کردید و بعد در مدیریت عالی استان بکار گرفتید افراد مساله دار را به کار نگیرید و این سندگویای سیاسی کاری در آموزش و پرورش است. چرا افراد فاقد صلاحیت را در این وزارتخانه بکار می گیرد؟

نمایندگان در این نشست از پاسخ‌های وزیر آموزش و پرورش قانع شدند.

محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش همچنین به سوال ملی علی اکبر کریمی نماینده اراک مبنی برعلت انتصاب و بکارگیری افراد بازنشسته و فاقد صلاحیت در سمت‌های مختلف در صندوق ذخیره فرهنگیان و شرکت‌های تابعه آن، پاسخ داد.

علی اکبر کریمی در این خصوص خاطر نشان کرد: فرهنگیان بخش بزرگی از بدنه کارمندان دولت را تشکیل می‌دهند، وظیفه تربیت نسل جدید و آینده‌سازی بر عهده آنان است، افزایش رفاه و ارتقا معیشتی فرهنگیان نقش مهمی در سلامت جامعه دارد. صندوق ذخیره فرهنگیان با همین هدف در اواخر سال 1373 بر اساس تبصره 63 برنامه دوم توسعه تاسیس شد.

نماینده اراک گفت: یک فرهنگی در زمان بازنشستگی باید مبلغ بیشتری برای حساب زیر خود دریافت کند. بعد از سال 92 هیچ اقدامی برای احیای حقوق معلمان انجام نشد و حقوق یک میلیون و 700 هزار معلم تضییع شده است. قرار بود 85 در صد صندوق فرهنگیان بورسی شود آیا این اقدام صورت گرفته است؟

وی خطاب به وزیر آموزش و پرورش افزود: صندوق ذخیره فرهنگیان امانت بزرگی در دست شماست و در اولین انتصاب این صندوق فرد خاطی با یک پرونده بزرگ اقتصادی بازداشت شد و هنوز هم تیم این فرد در صندوق بکار مشغول هستند. مدیریت فعلی صندوق و همکارانش در زمینه خودرو فعالیت دارند و هیچ قرابتی با صندوق ندارند ، زیرا از حمایت معاون اول رییس جمهوربرخوردار هستند. صندوق به مدرسه پیرمردها تبدیل شده و جمعی از اعضای این صندوق بازنشسته هستند و در سطوح پایینی هیات مدیره هم بازنشستگان مشغول به فعالیت هستند، استخدام این افراد چه توجیه ای دارد؟

کریمی گفت: این صندوق به بهانه خصوصی بودن فاقد مدیریت است و افرادی که پرونده های مالی دارند در مناصب صندوق بکار گرفته شده اند چرا فردی که دارای پرونده سیاسی و اقتصادی است بدون اخذ استعلام از مراجع ذی ربط در این صندوق مشغول بکار است و علیرغم نامه کتبی وزارت اطلاعات برای عزل این فرد مقاومت کردید؟

در این نشست نمایندگان از پاسخ های وزیر آموزش و پرورش قانع شدند و حاجی میرزایی قول مساعد داد که در اولین فرصت وضعیت صندوق فرهنگیان را در دستور کار خود قرار دهد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها