کد خبر: 485042
|
۱۴۰۰/۰۲/۲۱ ۱۲:۰۳:۰۶
| |

علیرضا سلیمی، عضو هیات‌رئیسه مجلس مطرح کرد:

براساس چه قانونی برای فایل صوتی ظریف هزینه شد؟

یک عضو هیت‌رئیسه مجلس گفت: برای پروژه فایل صوتی اظهارات محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه اعتباراتی هزینه شده است، حال این سوال ایجاد می شود که براساس چه قانونی هزینه مذکور انجام شده است.

براساس چه قانونی برای فایل صوتی ظریف هزینه شد؟
کد خبر: 485042
|
۱۴۰۰/۰۲/۲۱ ۱۲:۰۳:۰۶

اعتمادآنلاین| عضو هیئت رئیسه مجلس، گفت: اعتبارات مورد نیاز برای تهیه فایل صوتی اظهارات وزیر امور خارجه از کجا تامین شده است؟


به گزارش تسنیم، حجت الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه 21 اردیبهشت ماه) قوه مقننه در اخطاری با استناد به اصل 52 قانون اساسی گفت: برای پروژه فایل صوتی اظهارات محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه اعتباراتی هزینه شده است، این در حالی است که در اصل 52 قانون اساسی بودجه سالانه کشور توسط مجلس تصویب و براساس اصل 53 تمامی پرداخت ها باید در حدود اعتبارات مصوب انجام شود. حال این سوال ایجاد می شود که براساس چه قانونی هزینه مذکور انجام شده است.

وی با طرح این پرسش که آقای رئیس جمهور که می گوید من حقوقدان هستم، آیا این مباحث را نمی داند؟ افزود: براساس اصل 98 قانون اساسی، تفسیر قانون اساسی برعهده شورای نگهبان بوده و قانون عادی را نیز مجلس تفسیر می کند.

عضو هیئت رئیسه مجلس در بخش دیگری از اظهارات خود درباره موضوعات مطرح شده درباره ثبت نام کاندیداهای ریاست جمهوری بیان کرد معاونت حقوقی رئیس جمهور به وزیر کشور، تفسیری در این خصوص ارائه کرده، اگر این تفسیر برای بهره برداری شخصی است، مشکلی نیست، اما نباید در اجرا به آن استناد کرد.

حجت الاسلام سلیمی ادامه داد: اگر آقایان ماده 35 قانون انتخابات را مطالعه کرده باشند، می‌دانند نباید در این زمینه تفسیری داشته باشند تفسیر اصل 115 روشن است.

نماینده مردم محلات در مجلس اضافه کرد: آقایانی که عنوان می‌کنند ما حقوقدان هستیم، اصل 3 بند 5 را مطالعه کنند،این اصل درباره جلوگیری از نفوذ است، چرا شما که ادعای نفوذ درباره فایل صوتی وزیر امور خارجه را دارید، از آن جلوگیری نکردید تا فایل صوتی در شبکه معاند سعودی پخش نشود؟

وی در همین باره خاطر نشان کرد رئیس جمهوری که یک وزیر از او وقت خواسته و وی را عزل کرده، چرا وزیری که حرف دشمن را تکرار کرده، عزل نکرده است؟

حجت الاسلام سلیمی در پایان اظهار کرد: طبق اصل 136 قانون اساسی رئیس جمهور قسم خورده که از استقلال سیاسی، اقتصادی و فرهنگی حفاظت کنند، آیا فایل صوتی وزیر خارجه ثبت تاریخ است؟ این سوال ایجاد می شود که نحوه حفاظت و حراست از استقلال فرهنگی کشور چگونه بوده؟ ای کاش فرصتی به دست می آمد تا این افراد یکبار اصول قانون اساسی را با دقت مطالعه کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها