کد خبر: 485043
|
۱۴۰۰/۰۲/۲۱ ۱۲:۰۳:۰۰
| |

مجتبی ذوالنوری، رئیس کمیسیون امنیت ملی  و سیاست خارجی مجلس:

مجلس به دنبال پاک کردن مراکز آلوده کشور است

رئیس کمیسیون امنیت ملی  و سیاست خارجی مجلس گفت: محورهای این تحقیق و تفحص، سلامت و عدم سلامت یا نفوذ و عدم نفوذ، وجود نیت سوء یا فقدان برنامه ریزی و نیت سوء را بررسی می‌کند و در این مسیر مجلس  با دستیابی به اسناد و مدارک، با اشخاص صحبت کند.

مجلس به دنبال پاک کردن مراکز آلوده کشور است
کد خبر: 485043
|
۱۴۰۰/۰۲/۲۱ ۱۲:۰۳:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ مجتبی ذوالنوری رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در جمع خبرنگاران با اشاره به تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از «مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری و فعالیت‌ها و عملکرد آن مرکز و نیز عملکرد وزارت امور خارجه در حفظ اطلاعات محرمانه کشور» گفت: مجلس در این تحقیق و تفحص می‌‎خواهد از نفوذ برای آسیب به منافع و مصالح ملی، اختلاف افکنی در جامعه، تضعیف موضع جمهوری اسلامی در مقابل دنیا و تأمین خوراک لازم رسانه‌های بیگانه جهت تضعیف درون کشور جلوگیری و با آن برخورد جدی کند. همچنین برای تکرار نشدن چنین حوادثی، پاکسازی لازم در برخی مراکز اگر آلودگی پیدا کرده‌اند، صورت بگیرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، وی ادامه داد: این تحقیق و تفحص بررسی جامعی خواهد داشت، جون مدت‌هاست اتفاقاتی می‌افتد که اکنون یک موردش بر ملا شده و حساسیت ایجاد کرده است. شاهد مواردی بودیم که رخ داده و کسی هم از آن خبر ندارد و برجسته نکردیم. البته نگویم بهتر است. نمایندگان ریشه‌ها را بررسی خواهند کرد تا اگر واقعا سوء نیت و نفوذی نیست، همه همصدا باشیم و اگر وجود دارد، ریشه‌اش خشکانده شود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: نمایندگان ملت به دنبال این هستند در پستوهای آن اتاق فکر و اتاق فرمانی که این راهبردها و استراتژی‌ها از آن بیرون می‌آید، چه می‌گذرد؛ چون عنوان این فایل صوتی را تجربه نگاری تاریخ شفاهی گذاشتند، اما محتوایش چنین چیزی را اثبات نمی کند.

ذوالنوری اظهار کرد: محورهای این تحقیق و تفحص، سلامت و عدم سلامت یا نفوذ و عدم نفوذ، وجود نیت سوء یا فقدان برنامه ریزی و نیت سوء را بررسی می‌کند و در این مسیر مجلس با دستیابی به اسناد و مدارک، با اشخاص صحبت کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها