دبیر کل سازمان ملل فردا با پوتین دیدار می کند

آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل امروز سه شنبه در آستانه سفر خود به مسکو با چند رسانه روسی ازجمله خبرگزاری روسیاسگودنیا گفت و گو و خاطرنشان کرد که مذاکرات وی با رئیس جمهوری روسیه به صورت مجازی خواهد بود.

دبیر کل سازمان ملل فردا با پوتین دیدار می کند
کد خبر: 485081
|
۱۴۰۰/۰۲/۲۱ ۱۲:۵۴:۰۰

اعتمادآنلاین| آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد، فردا به مسکو می آید و قرار است با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه و سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه این کشور دیدار و درباره مسائل مهم جهانی و منطقه ای گفت و گو و تبادل نظر کند.

به گزارش ایرنا، دبیر کل سازمان ملل امروز سه شنبه در آستانه سفر خود به مسکو با چند رسانه روسی ازجمله خبرگزاری روسیاسگودنیا گفت و گو و خاطرنشان کرد که مذاکرات وی با رئیس جمهوری روسیه به صورت مجازی خواهد بود.

وی درباره مذاکرات خود با سران روسیه اظهار داشت که دعوت به این سفر را برای انجام گفت و گوهای سالانه با رهبری روسیه پذیرفته است.

گوترش درباره امکان سفر پوتین به نیویورک برای شرکت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل گفت: بدیهی است اگر مجمع عمومی سازمان ملل در ماه سپتامبر نشست حضوری برگزار کند از ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه برای سفر به نیویورک دعوت خواهد شد.

گفت و گو با لاوروف درباره مسائل جهانی و منطقه ای

دبیر کل سازمان ملل گفت که در دیدار با لاوروف درخصوص مسائل مهم ازجمله بحران اوکراین، مساله سوریه و لیبی گفت و گو و تبادل نظر خواهد کرد.

گوترش افزود: امیدوارم فرصتی پیش بیابد با وزیر خارجه روسیه درخصوص همه مسائل کلیدی امنیتی جهان شامل موضوعاتی همچون لیبی، سوریه، یمن، اوکراین و افغانستان تبادل نظر کنم.

وی گفت: امیدوارم بتوانم با لاوروف درباره راههای حل این مسائل و کمک به حل و فصل همه مناقشه ها گفت و گو کنم.

برقراری روابط روسیه و آمریکا مهم است

دبیر کل سازمان ملل در ادامه مصاحبه با رسانه های روسی خاطرنشان کرد که برقراری روابط مناسب بین روسیه و آمریکا برای جامعه جهانی مهم است.

گوترش در واکنش به این سوال که چه انتظاری از دیدار آتی روسای جمهوری روسیه و آمریکا دارد، با تاکید بر اهمیت روابط خوب بین این دو کشور گفت: برای جامعه جهانی مهم است که آمریکا و روسیه روابط خوب داشته باشند و دو کشور عرصه های مورد اختلاف و نیز حوزه هایی که ممکن است مواضع نزدیکی داشته باشند را مشخص کنند.

روابط بین روسیه و آمریکا تیره است و واشنگتن بیش از 100 بسته تحریم های اقتصادی و مالی در مورد مسکو وضع کرده است و این روند ادامه دارد.

برخی رسانه ها از امکان دیدار روسای جمهوری روسیه و آمریکا خبر داده اند اما دیمیتری پسکوف سخنگوی ولادیمیر پوتین اعلام کرده است که هنوز مکان این دیدار مشخص نشده است.

تنش ها بین روسیه و اوکراین نگران کننده است

دبیر کل سازمان ملل در بخش دیگری از مصاحبه خود با رسانه های روسی خاطرنشان کرد که از تشدید تنش ها بین روسیه و اوکراین نگران شده است.

وی گفت: بسیار امیدواریم که تنش ها کاهش بیابد و در منطقه دونباس آتش بس رعایت شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها