کد خبر: 485090
|
۱۴۰۰/۰۲/۲۱ ۱۳:۱۰:۲۹
| |

عباس مقتدایی، نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی:

ملاک اصلی؛ عمل در برابر عمل

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی گفت: هرگونه نظریه‌ای که از سوی طرف‌های برجام مطرح می‌شود بر اساس معیار هایی که مقام معظم رهبری تعیین کرده اند سنجش می‌شود بر این اساس ملاک اصلی، عمل در برابر عمل است.

ملاک اصلی؛ عمل در برابر عمل
کد خبر: 485090
|
۱۴۰۰/۰۲/۲۱ ۱۳:۱۰:۲۹

اعتمادآنلاین| عباس مقتدایی با اشاره به آغاز دور چهارم مذاکرات هسته ای در وین گفت: روز یکشنبه در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی پیام بسیار واضح، صریح و روشنی با حضور بالاترین مقامات وزارت امورخارجه از سوی نمایندگان مجلس مطرح شد که رفع کامل تحریم ها به عنوان یک اصل اساسی باید مورد توجه قرار بگیرد.

به گزارش خانه ملت، نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها و صیانت از حقوق ملت ایران که در ماه های پایانی سال 1399 توسط مجلس یازدهم مجلس تصویب شده باید به عنوان معیار و ملاک اصلی در نحوه تعامل با طرف‌های برجام باشد.

وی افزود: علاوه بر این تاکیدات، این موضوع که جمهوری اسلامی ایران نباید اسیر برنامه ریزی ها،خدعه ها،مکر و فریب های کسانی که عدم پایبندی به پیمان خود را در عمل نشان داده، شوند.

مقتدایی بیان کرد: تذکرات لازم داد شده و شخص وزیر امورخارجه به این نکته تاکید داشت که قانون مجلس معیار اصلی بوده لذا هرگونه نظریه ای که از سوی طرف های برجام مطرح می شود بر اساس معیار هایی که مقام معظم رهبری تعیین کرده اند سنجش می شود بر این اساس ملاک اصلی، عمل در برابر عمل است. این گونه نیست بخاطر بحث های انتخاباتی یا مسائلی از این دست مواضعمان در حوزه سیاسی خارجی تغییر کند.

وی عنوان کرد: سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران بر اساس منطق و رویکرد های عقلانی تعریف شده و همه موظف به اجرای آن هستند بنابراین هرگونه تخطی از قانون مجلس برای منحرفین از قانونی پیامد های جرم انگارانه دارد.

مقتدایی بیان کرد: اکنون باید به این نکته تاکید کرد که مقاومت ملت ایران جواب داده و طرف غربی چاره ای جز پذیرش دیدگاه های ملت ایران ندارد و همه قوای کشور از جمله مجلس،دولت،شورای عالی امنیت ملی در کشور ما یک صدای واحد بیشتر نداشته و آن تامین منافع ملت ایران است. این منافع مربوط به نسل های فعلی و آینده است بر این اساس در بحث برجام به فکر نسل های بعد هستیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها