کد خبر: 485469
|
۱۴۰۰/۰۲/۲۳ ۰۸:۵۰:۰۰
| |

پاول پاوست، استاد علوم سیاسی و روابط بین‌الملل دانشگاه شیکاگو:

توافق در وین انجام خواهد شد/ همه طرف‌ها توافق می‌خواهند

استاد دانشگاه شیکاگو گفت: ولت بایدن علاقه‌مند به بازگشت به توافق  و کاملا جدی است اما من فکر می‌کنم آنها امیدوارند که به وضعیت موجود 2017 بازگردند. به عبارت دیگر، آنها همچنین دوست دارند برنامه هسته‌ای ایران به سطح 2017 برگردد. 

توافق در وین انجام خواهد شد/  همه طرف‌ها توافق می‌خواهند
کد خبر: 485469
|
۱۴۰۰/۰۲/۲۳ ۰۸:۵۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ پاول پاوست، استاد علوم سیاسی و روابط بین‌الملل دانشگاه شیکاگو است. وی در گفت‌وگویی به بیان نظرات خود در مورد تنش‌های میان ایران و آمریکا و روند مذاکرات وین در راستای احیای برجام پرداخت.

به گزارش ایلنا، وی در ابتدا ارزیابی خود از نشست وین را این گونه توصیف کرد: پیشرفت مذاکرات وین بسیار دلگرم کننده است. من فکر می کنم یک توافق در وین انجام خواهد شد اما زمان آن هنوز مشخص نیست.

وی در ادامه با تاکید بر عزم جدی بایدن بر احیای برجام گفت: دولت بایدن علاقه‌مند به بازگشت به توافق و کاملا جدی است اما من فکر می‌کنم آنها امیدوارند که به وضعیت موجود 2017 بازگردند. به عبارت دیگر، آنها همچنین دوست دارند برنامه هسته‌ای ایران به سطح 2017 برگردد.

این استاد دانشگاه در ادامه اظهارات خود افزود: به نظر می رسد ممکن است چنین اتفاقی نیفتد. آنچه بیشتر محتمل است این است که آنها با یک توافق در نهایت موافقت می کنند.

وی در ادامه تاکید کرد: من معتقدم که دادن برخی امتیازات توسط ایران در مورد برنامه هسته‌ای ممکن است محتمل باشد اما بایدن می‌خواهد از توافق فعلی با ایران برای رسیدن به امتیازات قابل توجه‌تر در مورد حمایت ایران از بازیگران غیر دولتی در منطقه که نگرانی اصلی متحدان ایالات متحده در منطقه، مانند عربستان سعودی و اسرائیل است برسد.

این استاد دانشگاه هم‌چنین اضافه کرد: من فکر می کنم همه طرف ها توافق می‌خواهند؛ توافق نهایی شاید همان توافق اصلی نخواهد بود و رسیدن به توافق زمان بر است. در واقع من فکر می‌کنم تا پایان سال حصول توافق اتفاق می‌افتد نه یک ماه یا دوماه دیگر.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها