کد خبر: 485511
|
۱۴۰۰/۰۲/۲۳ ۱۲:۰۲:۰۰
| |

شلیک راکت از سوی نوار غزه به اسرائیل

روزنامه فرانسوی لوموند از شلیک بیش از 1500 راکت از نوار غزه به شهرهای صهیونیستی طی یک هفته در جریان درگیری های نظامی نیروهای مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی خبر داد.

شلیک راکت از سوی نوار غزه به اسرائیل
کد خبر: 485511
|
۱۴۰۰/۰۲/۲۳ ۱۲:۰۲:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌‌ روزنامه فرانسوی لوموند از کشته و زخمی شدن صدها اسرائیلی در جریان درگیری های نظامی حماس و رژیم صهیونیستی خبر داد. این در حالی است که ادعا می شود سیستم دفاعی موسوم به «گنبد آهنین» مانع از برخورد بسیاری از راکت ها به اهداف مورد نظر شده است.


به گزارش ایرنا، لوموند افزود: برای نخستین بار صدای زنگ هشدار در مناطق شمالی اراضی اشغالی به صدا درآمد حال آنکه تا پیش از پرتاب های این راکت ها از سوی نیروهای مقاومت فلسطین تنها زنگ خطر مناطق جنوبی و مرکزی اراضی اشغالی به صدا در آمده بود.


این روزنامه فرانسوی تصریح کرد: ارتش رژیم صهیونیستی با تأیید حملات موشکی گروه‌های مقاومت به مناطق مختلف اسرائیل اعلام کرد که شمار این موشک‌ها از دوشنبه شب و آغاز عملیات گروه‌های فلسطیی، به 1500 فروند رسیده است.


لوموند خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی در ادامه تنش ها و درگیری‌ها در سرزمین های اشغالی و حملات راکتی مقاومت، فرودگاه بین‌المللی «بن گوریون» در تل آویو را بسته و تمامی پروازها را به فرودگاه رامون در جنوب سرزمین های اشغالی منتقل کرده است.


این روزنامه فرانسوی همچنین نوشت: تونس، نروژ و چین در مواجهه با این نبردها، عصر چهارشنبه، خواستار برگزاری جلسه فوری شورای امنیت سازمان ملل متحد (UN) شدند.

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه آخرین آمار شهدا را 69 نفر از جمله 17 کودک و 7 زن و شمار زخمی ها را هم نزدیک به 400 نفر اعلام کرده است.

رژیم اشغالگر صهیونیستی برای دومین روز متوالی حملات جنایتکارانه علیه باریکه غزه را ازسرگرفت.

رژیم اشغالگر شب گذشته و بامداد امروز ده ها ساختمان و خانه را در نوار غزه به ویژه شهرهای غزه و خان یونس هدف قرار داد و ویرانی های زیادی به بار آورد.

مقاومت فلسطین در پاسخ به این جنایات صهیونیست ها، اراضی اشغالی از جنوب تا شمال را آمار حملات گسترده موشکی و راکتی قرار داد که طی آن ده ها صهیونیست زخمی شده و خسارت های سنگینی به دشمن وارد شد.

برای اولین بار موشک های مقاومت به شمالی ترین شهرهای اسرائیلی رسید و آژیر خطر حتی در الجلیل و مناطق دورتر از آن نیز به صدا درآمد.

به نوشته لوموند؛ واشنگتن روز گذشته (چهارشنبه) اعلام کرد که یک نماینده با هدف تنش زدایی به اسرائیل و نیز به سرزمین های فلسطین می فرستد اما بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس گفت که قصد دارد حملات علیه حماس را ادامه دهد.


صراحت نتانیاهو در ادامه دادن کشتار مردم بی دفاع فلسطین در حالی است که هفتاد سال از بی تدبیری نظام بین المللی و تصمیمات نادرست نظام ملل متحد راجع به اراضی فلسطین می گذرد و مردم مظلوم این خطه کماکان اسیر چنگال استعمارگر غرب بوده و هر روز بر آلام آن ها افزوده می شود. جنایت صبرا و شتیلا در اردوگاه فلسطینیان، فاجعه نسل کشی قانا، دستگیری و کشتن مردم بی گناه غزه، ساخت غیرقانونی دیوار حائل، شهرک سازی ها و ...تنها بخشی از فجایعی است جامعه بین المللی بارها آن را محکوم کرده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها