کد خبر: 485628
|
۱۴۰۰/۰۲/۲۴ ۰۹:۱۷:۰۰
| |

واکسن ایران کوبا تا پایان شهریور تولید می‌شود

رئیس انستیتو پاستور ایران در حاشیه بازدید از سایت تزریق واکسن ایران کوبا در دانشگاه علوم‌پزشکی بابل از تولید یک میلیون دوز واکسن تا آخر خرداد و 3 میلیون دوز تا پایان شهریور در صورت اخذ مجوز خبر داد.

واکسن ایران کوبا تا پایان شهریور تولید می‌شود
کد خبر: 485628
|
۱۴۰۰/۰۲/۲۴ ۰۹:۱۷:۰۰

اعتمادآنلاین| رئیس انستیتو پاستور ایران از تولید 4 میلیون دوز واکسن ایران کوبا تا پایان شهریور در صورت اخذ مجوز خبر داد.


به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، دکتر بیگلری رئیس انستیتو پاستور ایران در حاشیه بازدید از سایت تزریق واکسن ایران کوبا در دانشگاه علوم‌پزشکی بابل از تولید یک میلیون دوز واکسن تا آخر خرداد و 3 میلیون دوز تا پایان شهریور در صورت اخذ مجوز خبر داد.

او افزود: بعد از شروع بحران کووید 19 در کشور انستیتو پاستور ایران محوریت تشکیل شبکه تشخیص ملی کووید 19 را به عهده گرفته و اکنون در سراسر کشور بیش از 300 آزمایشگاه می‌توانند تشخیص آزمایشگاهی کووید 19 را با هدایت و محوریت انستیتو پاستور ایران انجام دهند.

دکتر علیرضا بیگلری گفت: بعد از راه اندازی سیستم تشخیص کووید 19 در کشور و آماده کردن زمینه برای تولید کیت‌های داخلی انستیتو پاستور ایران در اواسط بهار 1399 وارد جهاد علمی دیگری برای تولید واکسن شد و واکسن‌های متعددی در انستیتو پاستور ایران طراحی و تولیدشان آغاز شد.

او افزود: در راستای تصمیم وزارت بهداشت که واکسن مشترک با یکی از شرکت‌های معتبر واکسن سازی دنیا بصورت اشتراکی داشته باشیم و با توجه به همکاری دو دهه انستیتو پاستور با کشور کوبا، مقرر شد در طراحی و اقدام به تولید بر روی واکسن‌های مشترکی برنامه ریزی شود.

رئیس انستیتو پاستور ایران با اشاره به اینکه این واکسن از نوع واکسن‌های نوترکیب می‌باشد که کم عارضه و بسیار موثر است، گفت: این امر در کوبا در کار آزمایی 1 و 2 به اثبات رسیده است و در فاز 3 در کوبا بر روی 45 هزار داوطلب مورد بررسی قرار گرفته که نشان داده این واکسن کارآیی و ایمنی بسیار بالایی دارد.

دکتر بیگلری افزود: در ایران از 6 اردیبهشت 1400 در اصفهان کار شروع شده و در کار آزمایی 3 یا فاز نهایی واکسن بر روی 24 هزار نفر از هموطنان در 8 شهر کشور (اصفهان، زنجان، همدان، کرمان، یزد، بندرعباس، بابل و ساری) کار خودشان را شروع کردند.

او با اشاره به اینکه از تعداد 24 هزار نفری که باید وارد مطالعه شوند تقریبا بیشتر از نصفشان تزریق اول را دریافت کرده اند، گفت: این واکسن تنها واکسن نوترکیبی است که کونژوگه شده برای کووید و مسلما یکی از ابزار‌های بسیار خوب کشور در امر کنترل کووید 19 خواهد بود.

رئیس انستیتو پاستور ایران افزود: این واکسن تا آخر خرداد یک میلیون دوز آماده خواهد بود با اخذ مجوز می‌توانیم در تا پایان شهریور 3 میلیون دوز دیگر تولید داشته باشیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها