بازدید سخنگوی شورای نگهبان از ستاد انتخابات کشور / کدخدایی: امسال جشنواره ثبت‌نام نداشتیم

سخنگوی شورای نگهبان گفت: امسال جشنواره ثبت‌نام نداشتیم، شورا برای بررسی صلاحیت داوطلبان پنج روز فرصت دارد و در صورت لزوم این فرصت را می‌تواند پنج روز دیگر تمدید کند.

بازدید سخنگوی شورای نگهبان از ستاد انتخابات کشور / کدخدایی: امسال جشنواره ثبت‌نام نداشتیم
کد خبر: 485710
|
۱۴۰۰/۰۲/۲۴ ۱۴:۳۲:۰۰

اعتمادآنلاین| سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه امسال جشنواره ثبت نام نداشتیم، گفت: شورا برای بررسی صلاحیت داوطلبان 5 روز فرصت دارد و در صورت لزوم این فرصت را می‌تواند پنج روز دیگر تمدید کند.

به گزارش ایرنا، «عباسعلی کدخدایی» روز جمعه و بعد از بازدید از ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه هم از باب وظیفه نظارتی که بر روند انتخابات داریم و هم برای خدا قوت گفتن به دوستان در وزارت کشور از ستاد بازدید کرده ام، گفت: دوستان وزارت کشور تدابیر خوبی اندیشیده‌اند و خوشبختانه امسال با توجه به مصوبه شورای نگهبان امسال شاهد جشنواره ثبت نام نبودیم.

وی یادآورشد: بر اساس آمار ارائه شده، ثبت نام افرادی که شرایط اولیه را نداشته‌اند، خیلی کم شده است. ما در شورای نگهبان مصر هستیم کسانی که واجد شرایط هستند حتما شرکت کنند تا مردم برای انتخاب گزینه های خود تنوع بیشتری در اختیار داشته باشند.

سخنگوی شورای نگهبان تاکید کرد: کسانی که شرایط اولیه را ندارند هر چه کمتر مراجعه کنند یا مراجعه نکنند بهتر است چون ملاک ما در بررسی نهایی شرایطی است که شورای نگهبان اعلام کرده است.

وی همچنین درباره فرصت شورای نگهبان برای بررسی صلاحیت داوطلبان گفت: شورای نگهبان طبق قانون پس از پایان ثبت نام 5 روز فرصت اولیه دارد که نظر خود را اعلام کند و از روز یکشنبه بررسی‌ها شروع می شود. اگر بتوانیم در این پنج روز اعلام نظر می‌کنیم و اگر فرصت کم بود می‌توانیم درخواست تمدید مهلت بررسی را داشته باشیم.

کدخدایی با بیان اینکه شورای نگهبان طبق قانون پنج روز دیگر هم می تواند زمان بررسی را تمدید کند، گفت: بدین ترتیب شورای نگهبان حداکثر 10 روز برای اعلام نظرات خود فرصت دارد.

وی در پایان گفت: امیدوارم 28 خرداد همه پای صندوق های رای حاضر شویم.

ثبت نام از داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری از روز سه شنبه 21 اردیبهشت ماه آغاز شده و این روند تا ساعت 18 روز شنبه 25 اردیبهشت ماه ادامه خواهد یافت.

به گفته سید اسماعیل موسوی دبیر ستاد انتخابات تا پایان سومین روز ثبت نام، 211 نفر داوطلب انتخابات ریاست جمهوری شده اند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها