کد خبر: 485743
|
۱۴۰۰/۰۲/۲۵ ۰۷:۳۰:۰۰
| |

پایان افسانه سهراب و رستمی

خبر تلخ آخر هفته ورزش ایران، از دست رفتن شانس حضور در المپیک برای سهراب مرادی بود.

پایان افسانه سهراب و رستمی
کد خبر: 485743
|
۱۴۰۰/۰۲/۲۵ ۰۷:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| وزنه‌بردار دسته 96 کیلوگرم ایران با از دست دادن امتیاز مسابقه گزینشی المپیک کلمبیا، سهمیه المپیک توکیو را نیز از دست داد.

به گزارش دنیای اقتصاد، سهراب مرادی که برای گرفتن سهمیه المپیک در مسابقات گزینشی کلمبیا شرکت کرده بود، به‌دنبال این بود که سهمیه بهترین وزنه‌بردار قاره آسیا را بگیرد. او باید در این مسابقه رکورد مجموع 388 کیلوگرم را به ثبت می‌رساند تا با امتیازی که می‌گرفت، مجموع امتیازاتش از چهار مسابقه گزینشی المپیک بالاتر از امتیاز وزنه‌بردار قرقیزستان شود. با این حال مرادی در مسابقات کلمبیا در یک ضرب مصدوم شد و از حرکت دوضرب هم انصراف داد تا امتیاز این مسابقه را از دست داد.

به این ترتیب از آنجا که مرادی نتوانست مجموع امتیازاتش را افزایش دهد، سهمیه المپیک توکیو را از دست بدهد. سهراب در اولین حرکت 170 کیلوگرم را با موفقیت مهار نکرد. در حرکت دوم وزنه 170 کیلوگرم را بالای سر برد و از داوران چراغ سفید گرفت، اما بلافاصله از ناحیه دست احساس درد شدید کرد. کادر فنی برای حرکت سوم وزنه 175 کیلوگرم را درخواست کرد اما مرادی به‌دلیل مصدومیت روی تخته نیامد و این حرکت را از دست داد.

حذف تلخ مرادی از المپیک در حالی رخ می‌دهد که پیش از این کیانوش رستمی هم مجوز حضور در مسابقات توکیو را از دست داده بود. به این ترتیب دو طلایی ایران در ریو، در توکیو حاضر نیستند و وزنه‌برداری ایران هم شانسی تکرار طلاهای المپیک قبلی نخواهد داشت. اوج گرفتن مرادی از المپیک ریو آغاز شد. او یکی از طلاهای غافلگیرکننده ایران در بزرگ‌ترین رویداد ورزشی جهان در سال 2016 را کسب کرد و تا دو سال بعد از آن هم طلاهای جهانی و آسیایی را در وزن 96 کیلوگرم (94 کیلوگرم سابق) به دست آورد.

شکستن رکوردهای جهان و بالا بردن وزنه‌هایی همچون 190 کیلوگرم در یکضرب و 230 کیلوگرم در دوضرب که در تمرینات به 240 کیلوگرم هم می‌رسید، این نوید را می‌داد که سهراب برای دومین طلای المپیکی خود دورخیز کرده است. درحال‌حاضر حسن یزدانی، اعجوبه کشتی ایران تنها بازمانده طلایی المپیک قبلی است که با شانس بالا راهی المپیک توکیو می‌شود و امیدواریم آنجا بتواند موفقیتش را تکرار کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها