کد خبر: 485830
|
۱۴۰۰/۰۲/۲۵ ۰۸:۵۸:۴۷
| |

آسوشیتدپرس گزارش داد:

بحران کمبود بنزین و گازوئیل در شرق آمریکا

با وجود راه‌اندازی مجدد شبکه اصلی خط لوله انتقال سوخت در آمریکا پس از حمله سایبری جمعه گذشته، گزارش‌ها حاکی از کمبود چشمگیر بنزین و گازوئیل در پمپ بنزین‌های شرق ایالات متحده است.

بحران کمبود بنزین و گازوئیل در شرق آمریکا
کد خبر: 485830
|
۱۴۰۰/۰۲/۲۵ ۰۸:۵۸:۴۷

اعتمادآنلاین| به‌رغم راه‌اندازی مجدد شبکه اصلی خط لوله انتقال سوخت در آمریکا پس از حمله سایبری اخیر، گزارش‌ها حاکی از کمبود چشمگیر بنزین و گازوئیل در پمپ بنزین‌های شرق ایالات متحده است.


به گزارش مهر به نقل از آسوشیتدپرس، با وجود راه‌اندازی مجدد شبکه اصلی خط لوله انتقال سوخت در آمریکا پس از حمله سایبری جمعه گذشته، گزارش‌ها حاکی از کمبود چشمگیر بنزین و گازوئیل در پمپ بنزین‌های شرق ایالات متحده است.

شرکت «کلونیال پایپ‌لاین» پیشاپیش هشدار داده بود که بازگشت کامل منابع این شبکه به حالت عادی و احیای زنجیره سوخت‌رسانی، چند روز طول خواهد کشید.

آمارهای یک پایگاه رهگیری خدمات سوخت در روز جمعه 24 اردیبهشت نشان می‌دهد که 86 درصد جایگاه‌های سوخت در واشنگتن، بیش از نیمی از جایگاه‌های سوخت در ویرجینیا و 42 درصد از جایگاه‌های مریلند عملاً هیچ سوختی برای عرضه ندارند.

علاوه‌بر این، بیش از 70 درصد جایگاه‌های سوخت در کارولینای شمالی و بیش از نیمی از این مراکز در جورجیا و کارولینای جنوبی با بحران کمبود گازوئیل روبه‌رو هستند.

اعلام وضعیت اضطراری، به نگرانی‌های مصرف‌کنندگانی که برای پر کردن دبه‌های سوخت به پمپ بنزین‌ها مراجعه می‌کردند، دامن زد.

شرکت انرژی «کلونیال پایپ‌لاین» بزرگ‌ترین اپراتور شبکه خط لوله سوخت در آمریکا است. این شرکت پس از آنکه جمعه گذشته (17 اردیبهشت) هدف حمله سایبری قرار گرفت، مجبور به تعطیلی موقت خط لوله خود شد.

قطعی سوخت‌رسانی باعث شد تا قیمت بنزین در آمریکا در یک هفته گذشته به 3.028 دلار در هر گالن برسد. این نخستین‌بار است که از سال 2014 به این سو، قیمت سوخت در آمریکا به بالای سه دلار می‌رسد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها