کد خبر: 485962
|
۱۴۰۰/۰۲/۲۵ ۱۱:۳۶:۱۵
| |

پترول اجرای 2 طرح توسعه‌ای جدید را آغاز می‌کند

مدیرعامل شرکت گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان گفت: این شرکت به‌زودی ساخت دو طرح جدید «اتیلن‌اکساید» و «اتیلن‌پروپیلن دی‌ان مونومر» را با هدف تکمیل زنجیره ارزش آغاز می‌کند.

پترول اجرای 2 طرح توسعه‌ای جدید را آغاز می‌کند
کد خبر: 485962
|
۱۴۰۰/۰۲/۲۵ ۱۱:۳۶:۱۵

اعتمادآنلاین| رسول اشرف‌زاده با اعلام این مطلب افزود: با توجه به حرکت شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس به سمت توسعه صنایع تکمیلی، محصولات تولیدی این صنایع راهبردی و ارزش‌آفرین هستند و از خروج ارز از کشور نیز جلوگیری خواهد شد.

به گزارش ایلنا، وی اظهار کرد: خوراک طرح‌های یادشده از طریق شرکت‌های تابع هلدینگ خلیج فارس تأمین و سرانجام این طرح‌ها زمینه‌ساز ارتقای زنجیره ارزش و توسعه صنایع تکمیلی در مجموعه صنایع پتروشیمی خلیج فارس خواهند شد.

مدیرعامل پترول از احداث طرح «اتیلن‌اکساید» با ظرفیت تولید 68 هزار تن در سال نام برد و گفت: خوراک این محصول اتیلن و میزان سرمایه‌گذاری آن 110 میلیون یوروست که در مدت 36 ماه اجرا خواهد شد.

اشرف‌زاده طرح «اتیلن‌پروپیلن دی‌ان مونومر» را از دیگر طرح‌های توسعه‌ای پترول عنوان کرد و افزود: ظرفیت این طرح 50 هزار تن در سال، خوراک آن اتیلن و پروپیلن و حجم سرمایه‌گذاری نیز 154 میلیون یوروست که با برنامه‌ریزی انجام‌شده، دوره ساخت طرح نیز 36 ماه پیش‌بینی شده است.

وی گفت: تکمیل زنجیره ارزش، جلوگیری از خام‌فروشی، توسعه صنایع تکمیلی، جلوگیری از واردات برخی محصولات، اشتغال‌آفرینی پایدار در مناطق کمتر توسعه‌یافته کشور و توسعه محصولات متنوع و راهبردی از اهداف اساسی اجرای دو طرح جدید است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها