کمک 1500 میلیاردی حامیان به ایتام/ برگزاری جشن ایران مهربان بزودی

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد از رشد 71 درصدی کمک‌های حامیان خبر داد و گفت: بزودی جشن ایران مهربان را برگزار می‌کنیم.

کمک 1500 میلیاردی حامیان به ایتام/ برگزاری جشن ایران مهربان بزودی
کد خبر: 485969
|
۱۴۰۰/۰۲/۲۵ ۱۱:۴۵:۵۷

اعتمادآنلاین| علیرضا عسگریان، در مورد جذب حامی در ماه مبارک رمضان گفت: بیشترین جذب حامی را در طول سالیان گذشته داشتیم به طوری که در طول ماه رمضان حامیان زیادی جذب شدند.

به گزارش مهر، وی ادامه داد: اقدامی که از سال گذشته آغاز و تداوم پیدا کرده، برگزاری طرح «ایران مهربان» است که تا 15 روز پس از عید فطر، جشن ایران مهربان را برگزار و برای اولین‌بار اعلام می‌کنیم که تمام ایتام و محسنین دارای حامی شده‌اند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد با اشاره به اینکه بیش از 400 هزار ایتام و محسنین تحت پوشش کمیته امداد هستند، گفت: از این تعداد 147 هزار یتیم و 260 هزار فرزند محسنین تحت پوشش هستند.

عسگریان با تأکید بر اینکه تمامی حمایت‌ها توسط خود مردم انجام می‌شود، گفت: سال گذشته در بحث ایتام و محسنین 71 درصد رشد داشتیم که این نقدترین پرداختی است که از سوی حامیان نیکوکار انجام می‌شود و هیچ واسطه‌ای نیز در این میان وجود ندارد.

به گفته وی، حامیان می‌توانند از طریق سایت «اکرام» وارد شده و پرداختی خود را انجام دهند و به آنها اطمینان می‌دهیم که در کمتر از یک ثانیه، این پرداخت‌ها به حساب ایتام و محسنین واریز خواهد شد.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد با اشاره به اینکه مردم به طور متوسط ماهیانه 60 هزار تومان به ایتام کمک می‌کنند، گفت: ممکن است این کمک‌ها در یک فرد چند برابر رقم اعلام شده باشد.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته میزان کمک نقدی جمع‌آوری شده برای ایتام 1,500 میلیارد تومان بوده است، افزود: سال گذشته، سال چالش و مشکلات اقتصادی بود و ما فکر می‌کردیم میزان کمک‌ها کاهش پیدا کند اما خوشبختانه کمک‌های انجام شده جهش بسیار بالایی داشت؛ به طوری که در سال 99 به نسبت سال 98، 71 درصد رشد داشت.

عسگریان گفت: در سال 1400 نیز علی‌رغم مشکلات اقتصادی موجود، پیش‌بینی می‌کنیم میزان کمک‌های حامیان صد درصد افزایش پیدا کند و از مرز 2,500 میلیارد تومان عبور کنیم.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد با اشاره به اینکه تعداد حامیان به یک میلیون نفر نزدیک شده است، گفت: در طی چهار ماه اخیر 60 هزار حامی به تعداد حامیان اضافه شده است.

وی گفت: برای آنکه سرانه هر یتیم به طور متوسط به 400 تا 500 هزار تومان در ماه برسد، باید برای هر یتیم 8 تا 10 حامی وجود داشته باشد به همین دلیل ما باید در سال جاری 200 تا 400 هزار حامی جذب کنیم تا بتوانیم جشن «ایران مهربان» را برگزار کنیم.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد از همکاری سازمان بسیج و استانداری‌ها خبر داد و گفت: بسیج با تمام ظرفیت پای کار است و استاندارها نیز در تمام استانداری‌ها دبیرخانه زدند که این اتفاق خوبی برای ما است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها