کد خبر: 486015
|
۱۴۰۰/۰۲/۲۵ ۱۳:۱۱:۳۳
| |

هشدار تایوان:

اقدامات هنگ کنگ افزایش ریسک تجارت در این دولتشهر را عیان می‌کند

شورای امور سرزمین اصلی در تایوان، ضمن صدور بیانیه ای اعلام کرد ،برای انسداد دارایی های متعلق به جیمی لای، میلیاردر مشهور حوزه رسانه که زندانی است هشدار می دهد و این توقیف دارایی تهدیدی که قوانین امنیت ملی هنگ کنگ متوجه اموال مردم این دولتشهر می سازد را برجسته می سازد.

اقدامات هنگ کنگ افزایش ریسک تجارت در این دولتشهر را عیان می‌کند
کد خبر: 486015
|
۱۴۰۰/۰۲/۲۵ ۱۳:۱۱:۳۳

اعتمادآنلاین| تایوان امروز (شنبه) هشدار داد تصمیم هنگ کنگ برای انسداد دارایی های متعلق به جیمی لای، میلیاردر مشهور حوزه رسانه که زندانی است، به جامعه بین المللی نشان می دهد که تجارت کردن در این دولتشهر کنترل شده توسط چین هر چه بیشتر با ریسک همراه می شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این انسداد دارایی که روز جمعه اعلام شد شامل همه سهام شرکت جیمی لای مشهور به شرکت نکست دیجیتال می شود. این نخستین بار است که یک شرکت ثبت شده هدف قوانین امنیت ملی هنگ کنگ قرار می گیرد.

کمی قبل از اعلام این تصمیم، شاخه وابسته به رسانه محبوب متعلق به لای موسوم به اپل دیلی در تایوان اعلام کرد، منتشر ساختن نسخه چاپی خود را متوقف می کند و علت آن را افول درآمد تبلیغات و دشوارتر شدن شرایط تجارت در هنگ کنگ از بابت سیاست دانست.

شورای امور سرزمین اصلی در تایوان، در بیانیه ای که برای رویترز فرستاد گفت، این توقیف دارایی تهدیدی که قوانین امنیت ملی هنگ کنگ متوجه اموال مردم این دولتشهر می سازد را برجسته می سازد.

این شورا اعلام کرد: این معادل این است که به جامعه بین المللی اعلام کنیم ریسکهای تجارت هنگ کنگ افزایش می یابند. ما همچنین بار دیگر از طرفهای مربوطه میخواهیم دست از سرکوب دموکراتهای هنگ کنگ بردارند و در غیر این صورت از احساسات مردمی منحرف خواهند شد.

هنگ کنگ در سالهای اخیر درگیر اعتراضات علیه دولت مورد حمایت پکن در این دولتشهر شده است. سال گذشته میلادی چین اقدام به اعمال قوانین امنیت ملی سختگیرانه جدید بر آن کرد.

چین این مساله که هدف از این قوانین محدود ساختن آزادی های مردم بوده را رد و تاکید کرده که در حقیقت هدف آن بازگرداندن قانون و نظم به هنگ کنگ است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها